کارشناس لبنانی: ترفند «فرانسوی-صهیونیستی» برای تضعیف مقاومت لبنان

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 16:30:0
کارشناس لبنانی: ترفند «فرانسوی-صهیونیستی» برای تضعیف مقاومت لبنان

فراس فرحات، نویسنده، تحلیلگر سیاسی و مدیر شبکه رسانه ای جبل عامل، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر با اشاره به کارت بازی فرانسه برای آرام کردن اوضاع لبنان گفت: توافقنامه فرانسه با چند کشور غربی، صرفا برای منافع اسرائیل ئ تضعیف مقاومت اسلامی در لبنان است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فراس فرحات، نویسنده، تحلیلگر سیاسی و مدیر شبکه رسانه ای جبل عامل، در برنامه «فلسطین الصمود» از شبکه الکوثر گفت: توافق فرانسوی صرفا توافقنامه ای است که توسط چند کشور غربی از جمله فرانسه، انگلیس، آمریکا و آلمان تهیه و تنظیم شده و به دو حزب ملی لبنان و جنبش امل ارائه و سپس به نبیه بری، رئیس مجلس ارائه شده است. هر چند این توافقنامه از مراخل متعددی عبور کرد اما حافظ منافع اسرائیل است تا منافع لبنان.

وی افزود: کارت بازی فرانسوی شرایط خاصی را برای خروج نیروهای «رضوان» از مرزهای لبنان تعیین کرد و آنچه در آن ذکر شده صرفا بر اساس حفظ منافع رژیم صهیونیستی است. این ترفند «فرانسوی-صهیونیستی» که از طریق آن مواضعی را به لبنان تحمیل می کند می کند بیشتر برای تضعیف لبنان در مرزهای با اسرائیل است.

این تحلیلگر سیاسی تصریح کرد: در کارت بازی فرانسوی به اختیارات مطلق یونیفیل یا نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان اشاره شده است، به این معنا که نقش دولت لبنان در نظارت بر مرزهای این کشور کمرنگ شود. آنها می خواهند کنترل مرزها را به یونیفل بدهند، پس نقش مردم لبنان و دولت لبنان در حفاظت از مناطق مرزی کجاست؟!


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 14:15:34