بن سلمان نگران پیروز شدن بایدن است

سه شنبه 22 مهر 1399 - 9:47:53
بن سلمان نگران پیروز شدن بایدن است

تهران- الکوثر: گزارش های منتشر شده در آمریکا حکایت از آن دارد که محمد بن سلمان ولیعهد عربستان از افزایش شانس جو بایدن نامزد دمکرات انتخابات آمریکا و احتمال شکست دونالد ترامپ بسیار نگران است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در این گزارش ها آمده است بن سلمان به افراد نزدیک خود اطلاع داده است که در صورت پیروزی دموکرات ها، عربستان باید خود را برای ایجاد تغییرات بزرگ در روابطش با واشنگتن آماده کند.

طبق اعلام سایت های خبری آمریکا، محمد بن سلمان چندی پیش با تعدادی از دستیاران نزدیک ترامپ خصوصاً داماد و مشاور ارشدش جرد کوشنر تماس گرفت که کوشنر در این تماس به ولیعهد عربستان اطمینان داد نتایج نظرسنجی ها قطعی نیست و میزان طرفداران ترامپ در هفته های منتهی به انتخابات افزایش خواهد یافت.

تازه ترین نظرسنجی ها در آمریکا از پیش افتادن 12 درصدی جو بایدن نامزد دمکرات بر دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی خبر می دهد.

نظرسنجی روزنامه واشنگتن پست و شبکه ای بی سی ان نیز نشان داد 54 درصد به بایدن و 42 درصد به ترامپ رای می دهند و 54 درصد از عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری ناراضی و در مقابل 44 درصد وی را تایید می کنند.

همه این مسائل ولی عهد سعودی را واداشته تا به ریما بنت بندر سفیر عربستان در واشنگتن ماموریت تماس با دموکراتها را بدهد تا درباره جزئیات فرایند انتخابات اطلاعاتی کسب کند.

مساله مهم آینده رابطه واشنگتن و ریاض در صورت پیروزی بایدن است به ویژه که وی در تبلیغات انتخاباتی خود اظهارات آتشین و تهدیداتی مستقیم متوجه عربستان به ویژه بن سلمان کرده است.

جو بایدن نامزد ریاست جمهوری تاکید کرده بود: مقامات عربستان را مجازات خواهم کرد و معتقدم کشتن جمال خاشقجی به دستور ولی عهد بوده است. آنان باید بها پرداخت کنند و خواهند فهمید که مطرود هستند، دولت کنونی عربستان بی توجه به ارزش های اجتماعی است.

بایدن متعهد شد در روابط با عربستان بازنگری کند که شاید معادله بن سلمان برای دست یافتن بر کرسی پادشاهی را دگرگون کند به ویژه که روابط محکم وی با ترامپ موجب ناخرسندی دموکراتها از وی است کما این که ابزار فشار بایدن از کشتن خاشقجی تا پرونده آزادی ها و حذف رقبای بن سلمان از خاندان حاکم به ویژه محمد بن نایف ولی عهد پیشین، در صورت پیروزی زیاد است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 22 مهر 1399 - 9:44:24