تیغ شمشیر مقاومت با شهادت سید حسن نصرالله تیزتر می‌شود

شنبه 7 مهر 1403 - 19:30:0
تیغ شمشیر مقاومت با شهادت سید حسن نصرالله تیزتر می‌شود

پس از شهید سیدعباس موسوی حزب‌الله نوپا، از یک گروه مقاومت، به یک سازمان مستحکم نظامی سیاسی تبدیل شد؛ راه سید مقاومت تا نابودی کامل رژیم صهیونیستی ادامه پیدا می‌کند. حتما فقدان سید حسن برای مقاومت سنگین است اما به اذن خدا، نسل جدید مقاومت، این سازمان را بزرگ‌تر و مستحکم‌تر خواهد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیدحسن نصرالله در 16 سالگی برای تحصیل علوم دینی به نجف اشرف مهاجرت کرد. ارتباط با شهید سید محمدباقر صدر در نجف و سیدعباس موسوی باعث شد که وی وارد فضای مبارزه با اشغالگران اسرائیلی شود. او در سال 1982م به همراه چند روحانی لبنانی دیگر حزب‌الله را تأسیس کرد. وی مدتی مسؤول اجرایی حزب الله بود و در سال 1992م و پس از شهادت سید عباس موسوی به عنوان دبیر کل حزب الله انتخاب شد. حزب‌الله در دوران وی به قدرتی منطقه‌ای تبدیل شد و توانست پس از انجام عملیات‌های متعدد، در سال 2000م اسرائیل را وادار به عقب‌نشینی از لبنان و آزاد کردن اسرای لبنانی نماید.
شهید سیدمحمدباقر صدر از جمله افرادی بود که سیدحسن نصرالله را وارد فضای مبارزه با صهیونیست‌ها کرد.

برگمن درخصوص پیش‌بینی سران اسرائیل از آینده حزب‌الله می‌نویسد: «در اسرائیل قبل از این حمله، در مورد اتفاقاتی که بعد از ترور موسوی ممکن است رخ دهد بحث جدی انجام نشده بود. از دیدگاه آن‌ها تفاوت جدی میان اعضای مختلف حزب‌الله وجود نداشت. هیچ کس به خود زحمت نداد تا بپرسد چه کسی جانشین موسوی خواهد شد و اینکه این جایگزین برای اسرائیل بهتر بود یا بدتر؟ یکی از افرادی که در آن زمان در آمان فعالیت می‌کرد، گفت از نظر ما همه آنها گزینه‌های بدی بودند. حدس آمان این بود که "صبحی طفیلی" جایگزین موسوی می‌شود. اگر اسرائیلی‌ها احیاناً این توهم را داشتند که با ترور موسوی، حزب‌الله معتدل خواهد شد، انتخاب نصرالله سریعا آن‌ها را از اشتباه درآورد. نصرالله یک رادیکال بود.

خودروی سیدعباس موسوی دبیر کل حزب الله لبنان که اسراییلی‌ها او را همراه با همسر و فرزندش ترور کردند.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 7 مهر 1403 - 19:32:10