در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

پیام های هدف قرار دادن مقر موساد در تل آویو از سوی حزب الله

شنبه 7 مهر 1403 - 12:50:54

 حزب الله لبنان مقر موساد را در حومه تل آویو با موشک بالستیک قادر 1 هدف قرار داد. این حمله موشکی بدون شک پیام مهمی برای رژیم صهیونیستی ارزیابی می شود.

ویژه ‌ -الکوثرگزارش برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر حاکیست،  حزب الله لبنان اعلام کرد: با یک فروند موشک بالستیک از نوع «قادر۱» مقر فرماندهی موساد در حومه تل آویو را هدف قرار داده است. این مقرهمان ستادی است که ترور رهبران مقاومت را با انفجار پیجرها و تجهیزات رادیویی برنامه ریزی کرده بود.
مقری که حزب ‌الله هدف قرار داده در اردوگاه‌های گلیلوت در شهر رمات هشارون قرار دارد. این پایگاه با مساحتی بالغ بر ۱۸۷۰ دونم شامل پایگاه مرکزی واحد اطلاعاتی معتبر ۸۲۰۰ است. این پایگاه‌ها همچنین شامل کمپ هرتزوگ است که مدرسه بخش اطلاعات نظامی (امان) و کمپ دیان در آن قرار دارد. مقر سرویس اطلاعاتی و مأموریت‌های ویژه موساد، مرکز میراث اطلاعاتی و محل بزرگداشت کشته شدگان سرویس‌های اطلاعاتی اشغالگران نیز در نزدیکی این اردوگاه‌ها قرار دارد.
حمله موشکی رزمندگان حزب الله  در پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل به لبنان هم اکنون معادلات جدیدی را  ایجاد کرده است.
موشک قادر 1 یک موشک دوربرد است که برای اولین بار در جنگ با رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته و  توانایی مانور در حین پرواز  و قابلیت اصابت دقیق به اهداف را دارد.
موشک بالستیک زمین به زمین قادر یک با قدرت تخریبی بالا  از دسته موشک‌های بالستیک دوربرد است که توانایی هدف‌گیری مناطق راهبردی و مراکز فرماندهی در عمق خاک دشمن را دارد و به سیستم‌های هدایت پیشرفته‌ای مجهز است  که به آن امکان می‌دهد با دقت به اهداف مشخص برخورد کند.
حزب‌الله به دلیل ماهیت غیرمتمرکز و استفاده از تاکتیک‌های جنگ چریکی، توانایی پرتاب این موشک‌ها از مناطق مختلف و پنهانی را دارد که شناسایی و انهدام سکوی پرتاب را برای دشمن دشوار می‌کند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


شنبه 7 مهر 1403 - 12:14:33