فیصل بن فرحان تاکید کرد:

اراده جدی عربستان برای همکاری با ایران

سه شنبه 22 خرداد 1403 - 17:36:47
اراده جدی عربستان برای همکاری با ایران

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی و علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در حاشیه نشست مشترک وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس و کشورهای در حال توسعه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرپرست وزارت امور خارجه در این دیدار مسیر مناسبات دو کشور در دوره شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را مسیری رو به جلو توصیف و تاکید کرد: اطمینان داریم اراده ایران و عربستان تحکیم و تقویت روابط همه جانبه است و این اراده بر همه ابعاد مناسبات دو کشور سایه افکنده است.

باقری با اشاره به مواجهه دو کشور با تحولات و پدیده های متنوع در سطح منطقه وجهان تاکید کرد: تعامل و همبستگی بین ایران و عربستان نه تنها به نفع دو کشور، بلکه تضمین کننده ثبات و امنیت پایدار در منطقه است.

وی در بخش دیگری از این دیدار با اشاره به تشدید جنایات صهیونیست ها علیه مردم فلسطین از جمله جنایت وحشتناک اخیر در رفح، ضرورت اقدام هماهنگ و همراه با وفاق کشورهای اسلامی برای نشان دادن هوشیاری و حساسیت خود را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید اسرائیل در مقابل هر تجاوز و جنایت با واکنش جدی و موثر از سوی کشورهای اسلامی مواجه شود.

سرپرست وزارت امور خارجه همچنین با قدردانی از تلاش های عربستان سعودی در میزبانی از حجاج بیت‌الله الحرام به خصوص حجاج ایرانی، خواستار تقویت ارائه تسهیلات لازم به حجاج کشورمان برای ادای مناسک حج شد.

فیصل‌ بن فرحان وزیر خارجه عربستان سعودی نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجددش با سرپرست وزارت خارجه کشورمان، با تاکید بر نقش دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان برای تحول در روابط دو کشور، اظهار داشت: در دوره دکتر رئیسی و برادرم آقای امیرعبداللهیان نه تنها از سرگیری روابط محقق شد، بلکه به مرحله همکاری و تعامل قوی بین دو کشور دست یافتیم و ما همچنان نسبت به تداوم گفتگو و همکاری بین دو کشور عزم و اراده جدی داریم.

وزیر خارجه عربستان افزود: تلاش برای پیگیری و تقویت روابط نیرومند دو کشور تضمین کننده ثبات و امنیت در منطقه است.

وزیر خارجه عربستان سعودی همچنین با ابراز خرسندی از حضور حجاج ایرانی در مناسک حج امسال و آرزوی حجی مقبول برای ایشان، تاکید کرد کشورش همه توان و طرفیت خود را برای برگزاری مراسم‌ حج در فضایی همراه با آرامش و سلامت به کار خواهد گرفت. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


سه شنبه 22 خرداد 1403 - 17:36:33