تصمیم روسیه برای خارج کردن معارضان مسلح از جنوب سوریه

دو شنبه 18 تیر 1397 - 12:18:50
تصمیم روسیه برای خارج کردن معارضان مسلح  از جنوب سوریه

تهران- الکوثر: مرکز آشتی روسیه از برنامه‌ریزی نظامیان این کشور برای خارج کردن صدها نفر از افراد مسلح معارض به همراه خانواده‌هایشان در جنوب سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مرکز آشتی روسیه در سوریه که در پایگاه «حمیمیم» فعالیت دارد، اعلام کرد مسکو به دنبال خارج کردن هزار فرد مسلح به همراه خانواده‌هایشان از منطقه کاهش تنش در جنوب سوریه است.

بر اساس گزارش شبکه «المنار»، این مرکز اعلام کرد، طی 24 ساعت گذشته 16 شهر دیگر در استان‌های «درعا» و السویداء به آتش‌بس ملحق شده‌اند و هم اکنون تعداد شهرهایی که در جنوب غرب سوریه به روند آتش‌بس پیوسته‌اند، به 90 شهر رسیده است.

ایران، روسیه و ترکیه 4 مه سال 2017 میلادی(14 اردیبهشت سال 96) توافقی را در آستانه، پایتحت قزاقستان امضا کردند که خواستار کاهش تنش در شهر ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حمص، حلب و حما و همچنین دمشق، غوطه شرقی، درعا و قنیطره شده بود.

این توافق خواستار توقف استفاده از تمامی انواع سلاح‌ها از جمله توان هوایی در مناطق درگیر جنگ در مناطق یاد شده بود. این توافق به علاوه خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق نیز بود و البته شامل گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه‌النصره نمی‌شد.

 


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال سروش الکوثرفارسی کلیک کنید


دو شنبه 18 تیر 1397 - 12:10:55