افزایش فعالیت‌های قرآنی در مقابله با افراط‌گرایی

یک شنبه 10 تیر 1403 - 19:0:0
افزایش فعالیت‌های قرآنی در مقابله با افراط‌گرایی

وزارت اوقاف مصر از افزایش چشمگیر فعالیت‌های قرآنی مصر در چند سال اخیر با هدف ایجاد آگاهی‌های دینی و قرآنی و همچنین مقابله با افراط‌گرایی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از الیوم السابع،  وزارت اوقاف مصر بخش عمده این فعالیت‌ها شامل افزایش محفل‌های قرآنی با حضور قاریان ارشد و رساندن آن به چهار محفل در هر ماه و دو محفل در مسجد مصر، برگزاری محفل قرآنی سحرگاه که روزانه در ۱۱ مسجد و در روزهای دوشنبه و پنجشنبه در ۳۱۶ مسجد برگزار می‌شد.

محافل و فعالیت‌های قرآنی ویژه بانوان نیز رونق یافته است، از جمله محفل قرآنی بانوان قاری مصر که شنبه هر هفته بعد از نماز عصر برگزار شده و محافل قرآنی قاریان واعظان زن که روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و چهارشنبه هر هفته بعد از نماز عصر برگزار می‌شود.

علاوه بر فعالیت‌های یادشده محافل تلاوت قاریان ارشد مصری که هر هفته روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و سه‌شنبه بعد از نماز صبح برگزار می‌شود.

مراکز قرائت قرآن و آموزش احکام قرائت از سوی وزارت اوقاف مصر دایر شده و هر هفته روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه بعد از نماز ظهر و جمعه قبل از نماز برگزار می‌شود.

از سویی مراکز حفظ قرآن از راه دور نیز دایر و ۹۳ واحد روزانه طبق برنامه تنظیم شده فعالیت می‌کنند. 

در کنار این برنامه‌ها، فعالیت‌هایی برای آموزش قرآن کریم به افراد عادی نیز صورت گرفته است، از جمله مهمترین این فعالیت‌ها برنامه «قرائت خود را تصحیح کنید» است که از یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته در ۱۵۰۳ مسجد سراسر مصر و در قاهره نیز هر هفته از شنبه تا پنجشنبه در مسجد سیده نفیسه برگزار می‌شود.

وزارت اوقاف مصر همچنین اقدام به اعزام قاریان ارشد در ماه مبارک رمضان به دیگر کشورهای جهان کرده است و در این راستا نیز محفل تلاوت قرآن را با حضور نمایندگان وزارت اوقاف در خارج از مصر در مسجد سیده زینب(س) برگزار و مهارت قاریان جوان اعزامی را تقویت می‌کند.

 علاوه بر محافل قرآنی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به‌ویژه مسابقات بین‌المللی نوابغ قرآن کریم و فرهنگ اسلامی در جنوب سینا با همکاری وزارت اوقاف نیز از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های قرآنی این وزارت در چند سال اخیر بوده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


یک شنبه 10 تیر 1403 - 11:47:32

دسته بندی :