تاکید مخالف سرشناس دولت پاکستان بر برگزاری انتخابات جدید 

دو شنبه 11 تیر 1403 - 14:39:8
تاکید مخالف سرشناس دولت پاکستان بر برگزاری انتخابات جدید 

رهبر حزب جمعیت علمای اسلام در پاکستان به عنوان چهره مخالف دولت این کشور برگزاری انتخابات جدید را خواستار شد اما حزب حاکم هرگونه انتخابات زودهنگام را منتفی اعلام کرد.

­به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مولانا فضل الرحمان که تا قبل از انتخابات اخیر به عنوان شریک سنتی ۲ حزب قدرتمند پاکستان مسلم لیگ نواز و حزب مردم شناخته می‌شود، مدعی فقدان شفافیت در انتخابات پارلمانی هشتم فوریه (۱۹ بهمن ۱۴۰۲) است.
علیرغم دلجویی حزب حاکم پاکستان به ویژه شخص نخست وزیر (شهباز شریف) از مولانا فضل الرحمان و وعده دولت برای رسیدگی به ملاحظات این چهره مخالف، فضل الرحمان اکنون برگزاری انتخابات جدید در پاکستان بدون آنچه وی مداخله تشکیلات قدرتمند نظامی خواند را خواستار شده است.
وی اظهار داشت: ما خواستار انتخابات بی طرف و بدون مداخله ارتش هستیم هرچند به تمام نهادهای کشوری از جمله نظامیان احترام قائل هستیم اما نظامیان باید از سیاست دور بمانند.
مولانا فضل الرحمان همچنین ائتلاف با حزب عمران خان برای پیشبرد کارزارهای ضد دولتی را پیچیده دانست. وی علاوه بر این با هرگونه اجرای عملیات جدید نظامی در پاکستان توسط ارتش مخالفت کرد.
این درحالی است که دولت پاکستان با رد هرگونه تصور مبنی بر تحت فشار قرار گرفتن حزب حاکم برای کناره‌گیری از قدرت و تسلیم شدن در برابر مخالفان، اعلام کرد که انتخابات آتی کشور مطابق با برنامه تعریف شده و در سال ۲۰۲۹ برگزار خواهد شد.
حزب جنبش عدالت پاکستان (پی تی آی) که عمران خان بنیانگذار آن در زندان بسر می‌برد، نیز مدعی تقلب در انتخابات است و کناره گیری دولت شهباز شریف را مطالبه می‌کند.‌
هر دو حزب جنبش عدالت پاکستان و جمعیت علمای اسلام (شاخه فضل) مخالف سیاست دولت فعلی این کشور در قبال افغانستان هستند و گفتند که هرگونه عملیات در خاک افغانستان به ضرر پاکستان تمام خواهد شد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 11 تیر 1403 - 14:38:32

دسته بندی :