بیانیه منفعلانه اتحادیه عرب درباره قدس

سه شنبه 14 آذر 1396 - 16:14:51
بیانیه منفعلانه اتحادیه عرب درباره قدس

قاهره- الکوثر: شورای اتحادیه عرب در بیانیه‌ای ضعیف و منفعلانه از کشورهای جهان خواست از پذیرش قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی پرهیز کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه شبکه الکوثر، شورای اتحادیه عرب روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد به رسمیت شناختن غیرقانونی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، فرصت‌های صلح و حل‌وفصل تشکیل دو کشور را نابود می‌کند.

این شورا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تجاوزگری آشکار علیه ملت های عربی و پایمال کردن حقوق ملت فلسطین و بلکه حقوق همه مسیحی ها و مسلمانان است.

شورای اتحادیه عرب از آمریکا و همه کشورها خواسته است از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل یا انتقال مراکز و دفاتر نمایندگی خود به آن پرهیز کنند.

در این بیانیه که پس از نشست غیر عادی شورای اتحادیه عرب در سطح نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد، اعلام شد به رسمیت شناختن غیرقانونی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، فرصت های صلح و حل‌وفصل دو کشور را از بین می برد و سبب تقویت تندروی و افراط گرایی می‌شود.

شورای اتحادیه عرب در ادامه از آمریکا و همه کشورها خواسته است به همه قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل متحد در ارتباط با قدس و نیز موازین بین‌المللی پایبند باشند، قطعنامه هایی که اقدامات و قوانین اسرائیل را که تغییر وضع قانونی و تاریخی منطقه شرق قدس و مقدسات، هویت و بافت جمعیتی آن را هدف قرار داده است، باطل و لغو اعلام کرده است.


سه شنبه 14 آذر 1396 - 16:14:45