هدف از تحرک جدید صهیونیست‌ها چیست؟

شنبه 9 تیر 1403 - 15:0:0
هدف از تحرک جدید صهیونیست‌ها چیست؟

سازمان همکاری اسلامی ضمن محکوم کردن شهرک‌سازی، هذف از تحرکات جدید صهیونیست‌ها را تداوم سیاست کوچاندن اجباری ملت فلسطین دانست.

سازمان همکاری اسلامی تحرک جدید صهیونیست‌ها در مشروعیت بخشی به پنج کانون شهرک سازی در کرانه باختری و برنامه ساخت هزاران واحد مسکونی جدید را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سازمان همکاری اسلامی همچنین، مالیات بستن بر کلیساها، مراکز وابسته و دارایی آنها در قدس اشغالی و همچنین ادامه راهزنی مالیات های فلسطینی را محکوم کرد و آن را در راستای تداوم سیاست رژیم صهیونیستی مبتنی بر پاکسازی نژادی و کوچاندن اجباری و نسل کشی علیه ملت فلسطین دانست.

سازمان همکاری اسلامی بیان کرد: همه اقدامات و تصمیمات اتخاذ شده از سوی اشغالگران غیرقانونی و با هدف تثبیت سلطه استعماری اش در اراضی فلسطینی است و به موجب قانون بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت در این باره به ویژه قطعنامه شماره ۲۳۳۴ سال ۲۰۱۶، باطل است.

این سازمان درباره خطرناک بودن اقدامات تروریستی شهرک نشینان در کرانه باختری نیز هشدار داد و در عین حال از جامعه جهانی خواست که به مسئولیت خود به عنوان اشغالگر قلمداد کردن اسرائیل و توقف نسل کشی در غزه و اقدامات غیرقانونی در همه اراضی فلسطین اشغالی عمل کند.

با وجود مخالفت‌های جهانی با شهرک‌سازی‌ها و اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی، این رژیم در دهه‌های گذشته بر غصب و مصادره بیشتر شهروندان فلسطینی و احداث شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری از جمله شهر اشغالی قدس افزوده است.

شورای امنیت سازمان ملل اواخر سال ۲۰۱۶ با صدور قطعنامه ۲۳۳۴ بار دیگر هرگونه ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی اعلام و بر ضرورت تخلیه فوری تمامی شهرک‌های صهیونیستی احداث شده در کرانه باختری تاکید کرد.

رژیم صهیونیستی بارها این قطعنامه را نقض کرده و نه تنها شهرک‌سازی را متوقف نکرده، بلکه آن را شدت بخشیده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


شنبه 9 تیر 1403 - 12:19:40