ابوبکر بغدادی کجاست؟

شنبه 29 مهر 1396 - 12:16:19
ابوبکر بغدادی کجاست؟

تهران- الکوثر: منابع خبری از احتمال انتقال سرکرده گروه داعش به شهر دیرالزور سوریه یا اقدام آمریکایی در انتقال وی به نقطه دیگری حکایت می‌کنند‌.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ پس از شکست‌های‌ پیاپی گروه تکفیری- صهیونیستی داعش در خاک سوریه و عراق، این گروه تروریستی اکنون پایتخت خود یعنی شهر «رقه» در سوریه را نیز از دست داده است، اما هنوز از سرنوشت سرکرده این گروه تروریستی یعنی ابوبکر البغدادی خبری نیست.

بر اساس گزارش‌ها، داعش بسیاری از تجهیزات و امکانات کلیدی خود را از شهر رقه خارج کرده و به شهر دیرالزور منتقل کرده است. از این روست که احتمال دارد که ابوبکر البغدادی در محدوده دیرالزور قوت گرفته است؛ زیرا دیرالزور اکنون آخرین پایگاه داعش به‌شمار‌ می‌رود‌.

پیش از این برخی خبرها حاکی از هلاکت ابوبکر البغدادی بر اثر حملات موشکی روسیه بود، اما در این خصوص نیز گزارش‌های‌ تأیید‌ کننده ای منتشر نشد.

البته، همچنین این گمانه‌زنی‌ مطرح می‌شود‌ که آمریکایی‌ها ابوبکر البغدادی را به جای امن منتقل کرده باشند، زیرا بسیاری از گزارش‌ها در عراق حاکی از آن است که نیروهای آمریکایی با بالگرد مدام در حال جابجا کردن سرکرده‌های‌ داعش بودند و از این همین روست که احتمال این گزاره نیز وجود دارد که آمریکایی ابوبکر البغدادی را به جای دیگری منتقل کرده باشند.


شنبه 29 مهر 1396 - 12:16:3

عکسهای بیشتر :