بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در روزنامه عرب‌زبان‌

پنج شنبه 27 مهر 1396 - 10:41:35
بازتاب سخنان مقام معظم رهبری در روزنامه عرب‌زبان‌

تهران- الکوثر: روزنامه عرب‌زبان‌ با اشاره به شکست‌های‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تأکید‌ کرد که سخنان رهبر ایران درباره آمریکا و ایران سخنانی بجا و درست بود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ روزنامه عرب‌زبان‌ «رأی الیوم» که از لندن به‌روز‌ می‌شود‌ در سرمقاله امروز خود به شکست‌های‌ آمریکا در منطقه و اظهارات روز چهارشنبه مقام معظم رهبری پرداخت و نوشت: در حالی که آمریکا در سوریه و عراق دچار خسارت‌ها‌ و شکست‌های‌ راهبردی می‌شود‌، ایران و روسیه دستاوردهایی به دست می‌آورند‌ که نمی توان آن‌ها‌ نادیده انگاشت.

این روزنامه نوشت: شکست طرح جدایی کردستان در شمال عراق و موفقیت نیروهای عراقی مورد حمایت بسیج مردمی، شکست برای آمریکا و اسرائيل به‌شمار‌ می‌رود‌. اسرائیل تنها کسی بود که به‌طور‌ علنی از همه‌پرسی‌ حمایت می‌کرد‌. این موفقیت همچنین برای ایران یک پیروزی به‌شمار‌ می‌رود‌.

اعتماد به نفس ناشی از این پیروزی‌ها علت سخنان محکم و استوار آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم ایران است که در دیدار گروهی از دانشجویان با وی تأکید‌ کرد که اگر دولت ترامپ برجام را پاره کند، ایران آن را ریزریز خواهد کرد.

سخن رهبر ایران زمانی که گفت آمریکا خشمگین است، زیرا ایران مانع اجرای طرح‌های‌ آن در لبنان، سوریه و عراق شد، سخنی کاملاً‌ بجا بودکه تأکید‌ کرد ایران در سایه تحریم‌های‌ آمریکا پیشرفت کرد.

مشکل آمریکا در منطقه و علت اصلی تداوم شکست‌های‌ آن در منطقه و جهان به نوع نگاه آن بر می گردد که به منطقه و همه جهان از نگاه منافع اسرائیل نگاه می‌کند‌ نه منافع آمریکا. از این روست که به همراه متحدان عرب و اروپایی خود از شکستی به شکستی دیگر منتقل می‌شود‌.

این روزنامه در ادامه افزود: ایران صنایع پیشرفته نظامی و موشکی خود را توسعه داد و به‌طور‌ حساب شده به ایجاد ائتلاف اقدام کرد. ایران برنامه هسته‌ای‌ توسعه یافته در اختیار دارد و تجربه مذاکراتی بسیار قوی به دست آورده است، اما متحدان عرب آمریکا چه به دست آورده و دستاوردهای آن‌ها‌ چیست؟

رای الیوم در ادامه افزود: این مطالب را ما در اینجا بر اساس واقعیت های موجود می‌گوییم‌ و نه از روی آروز و امید. پیشرفت های ایران در زمینه های مختلف در حالی صورت می‌گیرد‌ که کشورهای عربی هیچ گونه طرح و راهبردی ندارند. کشورهای عربی فاقد کادر رهبری هوشمند هستند و اصل چندصدایی دمکراتیک در آن‌ها‌ دیده نمی‌شود و از روی سلیقه ای تصمیم‌گیری‌ می‌شود‌ و این گونه نیست که منافع ملت در صدر همه اعتبارها و محاسبات قرار داده شود. در این کشورها این عقیده وجود ندارد که آمریکا احترامی به متحدانش قائل نیست و آن‌ها‌ را برای خدمت به اسرائیل فدا می‌کند‌ و تمام هم و غم آن این است که عرب‌ها‌ و اموال آن‌ها‌ را در جهت خدمت به طرح‌هایی‌ کند اسرائیل تحمیل کرده است.


پنج شنبه 27 مهر 1396 - 10:41:15