نوجوان بحرینی براثر شکنجه شدید راهی اتاق عمل شد

چهار شنبه 26 مهر 1396 - 17:32:16
نوجوان بحرینی براثر شکنجه شدید راهی اتاق عمل شد

منامه- الکوثر: مهدی مفتاح نوجوان زندانی بحرینی به علت شکنجه شدید و شدت خونریزی راهی اتاق عمل شد. 

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این نوجوان هفده ساله که هفته گذشته با هجوم نیروهای امنیتی به همراه چند نوجوان دیگر در منطقه الدراز بازداشت شده بود در جلسات بازجویی تا حدی شکنجه شده که به خونریزی شدید در دستگاه گوارش و تناسلی وی  منجر شده و برای انجام عمل جراحی   از اتاق بازجویی به بیمارستان ارتشی بحرین منتقل شده است. 

اين گزارش می افزاید با وجود اینکه جراحات وی جدی بوده و عمل جراحی به قطع عضو وی انجامیده است، با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از این عمل جراحی نیروهای امنیتی از رسیدگی پزشکی به وی ممانعت و روز گذشته مفتاح  را مجددا از بیمارستان به اتاق بازجویی منتقل کرده اند.

برخی منابع نیز اعلام کرده اند بازجویان بارها مناطق حساس بدن این نوجوان را مورد شوک الکتریکی و ضربات شدید  قرار داده اند که در کمتر از شش روز از بازداشتش، جراحات شدید و خونریزی کار او را به عمل جراحی کشانده است. 

انتشار این خبر موج اعتراضات مردم، خانواده های دیگر نوجوانان بازداشت شده و فعالان حقوق بشر  و شخصیت ها معارض نظام آل خلیفه را شدت بخشیده و آنان بیش از پیش نگران سرنوشت فرزندان خود در زندانهای آل خلیفه شده اند.

نظام آل خلیفه با آغاز انقلاب ۱۴ فوریه مردم بحرین در سال ۲۰۱۱ از هیچ اقدامی برای سرکوب مطالبات مردم فروگذاری نکرده و در اقداماتی انتقام جویانه بخصوص در قبال شیعیان بحرین روزانه اقدام به یورش به منازل مردم و بازداشت شهروندان می نماید که تعداد این بازداشتها به گفته جمعیت الوفاق بیش از یازده هزار مورد است.

در این میان کودکان و زنان نیز مورد هدف نیروهای امنیتی قرار گرفته اند که این بر خلاف موازین بین المللی حقوق بشر است.


چهار شنبه 26 مهر 1396 - 17:28:25