درخواست برای محاکمه مسعود بارزانی

سه شنبه 25 مهر 1396 - 15:38:49
درخواست برای محاکمه مسعود بارزانی

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق از دادستانی این کشور خواست علیه مسعود بارزانی اعلام جرم و برای محاکمه او اقدام کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبدالسلام المالکی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، روز سه‌شنبه (امروز) از دادستانی کل عراق خواست به‌طور رسمی دادخواست قضایی علیه مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، به اتهام اجرای طرح اسرائیل ارائه دهد.

وی گفت: تصمیم حیدر العبادی حساب شده بود و امروز می بینیم که نیروهای مسلح عراق همسو با قانون اساسی و قوانین عادی عراق عمل می‌کنند. بر اساس قانون اساسی و قوانین عادی همه‌پرسی انجام شده غیر قانونی است.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد: اقدام دولت در کرکوک اقدام برای تحمیل قدرت دولت فدرال است که این بی گمان پیام اطمینان بخشی به ساکنان کرد نه فقط در کرکوک بلکه در منطقه کردستان عراق می دهد، به‌ویژه پس از نصب پرچم عراق در کرکوک و مناطق مورد اختلاف.

وی گفت: عملیات اعمال قانون برآیند خوب و عاقلانه ای خواهد داشت. بایسته است دولت در مناطق مورد اختلاف دیگر که با توسل به زور گرفته شده است، اقدام کند. العبادی با این بحران با آرامش و درایت کامل عمل کند. او باب گفتگو را باز کرد و بر اساس مشروعیتی که از مجلس نمایندگان گرفت، عمل کرد. از سوی دیگر، مرجعیت عراق نیز از وی حمایت و بر یکپارچگی عراق و حل مشکلات در چارچوب قانون اساسی تاکید کرد.

این نماینده عراقی از دولت خواست به درخواست برای لغو نتایج همه‌پرسی بسنده نکند بلکه مسئولان و مدیران نالایق را از سمت هایشان برکنار کند؛ همان‌هایی که با لجاجت خود کشور را به این وضع رساندند.

وی از دادستانی عراق نیز خواست علیه مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان، اعلام جرم و برای محاکمه او اقدام کند؛ زیرا آنچه وی انجام داد گواهی گویا بر طرح اسرائیل برای تجزیه عراق است.


سه شنبه 25 مهر 1396 - 14:58:22