نشست مهم سران منطقه کردستان عراق در «سلیمانیه»

یک شنبه 23 مهر 1396 - 13:5:4
نشست مهم سران منطقه کردستان عراق در «سلیمانیه»

بغداد- الکوثر: یک منبع کُرداعلام کرد در این نشست نتایج همه‌پرسی، صف‌آرایی‌های نظامی در استان کرکوک و گام‌های اربیل برای گفت‌وگو با بغداد بررسی می شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، همچنین مسئله به تاخیر انداختن انتخابات پارلمانی و ریاستی منطقه کردستان یا برگزاری انتخابات پارلمانی بدون برگزاری انتخابات ریاستی در این منطقه بررسی خواهد شد.

 پس از این نشست نیز، نشست دیگری با حضور تمامی طرف‌های سیاسی کردی از احزاب دیگر فعال در منطقه کردستان عراق ، برگزار خواهد شد.

همچنین یک منبع آگاه کرد عراقی امروز یکشنبه اعلام کرد سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران وارد منطقه کردستان عراق شده است و قصد دارد درباره تشدید بحران میان کردها و دولت مرکزی بغداد با مقامات کرد عراقی دیدار و مذاکره کند.

خبر دیگر اینکه یک مقام امنیتی کرد روز یکشنبه گفت نیروهای پیشمرگه کرد هشدار نیروهای بسیج مردمی عراق را درمورد خروج آنها از نقطه ای مهم در جنوب شهر نفت خیز کرکوک رد کردند.
این مقام امنیتی از شورای امنیت دولت منطقه ای کردستان عراق افزود نیروهای بسیج مردمی تا نیمه شب شنبه به نیروهای پیشمرگه فرصت داده بودند از منطقه « مکتب خالد » خارج شوند.
وی تصریح کرد از طریق این موقعیت می توان به یک پایگاه هوایی و برخی از میادین نفتی در منطقه کرکوک دسترسی پیدا کرد.
شهر کرکوک و مناطق اطراف آن ازجمله چاه های نفت تحت کنترل کردها قرار دارد.


یک شنبه 23 مهر 1396 - 13:4:47

دسته بندی :