حرکت نیروهای عراقی به طرف کرکوک

جمعه 21 مهر 1396 - 16:36:59
حرکت نیروهای عراقی به طرف کرکوک

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق از حرکت نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق برای پس گرفتن چاه های نفت در کرکوک عراق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «جاسم محمد جعفر»، عضو فراکسیون دولت قانون در پارلمان عراق اعلام کرد: «یگانی از نیروهای مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی برای بازپسگیری چاه‌های نفت در کرکوک به حرکت در آمدند.»

وی در این باره گفت: «پس از ورود گروه تروریستی داعش به خاک عراق، نیروهای پیشمرگ بر چاه های نفت کرکوک سیطره یافتند. اما اکنون نیروهای مبارزه با تروریسم و بسیج مردمی برای پس گرفتن چاه های نفت این منطقه به حرکت در آمدند. البته، اتحادیه میهنی کردستان عراق دیروز (پنج‌شنبه) از حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح، خواست درباره آغاز عملیات بازپس گیری چاه های نفت، تعلل و درنگ کند.»

وی درباره منطقه کردستان افزود: «تصور نمی کنیم که استحکامات پیشمرگ ها به اندازه ای باشد که بتواند دربرابر این نیروها بایستد؛ افزون بر این، ما تصور می کنیم که منطق بر آن‌ها ایجاب می‌کند که از این مناطق خارج شوند.»

نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: «سخنان چهره های سیاسی کرد درباره اقدام پیشمرگ ها در دفع حمله بسیج مردمی چیزی جز افترا و اتهام نیست. بسیج مردمی خارج از چارچوب ستاد کل نیروهای مسلح هیچ گونه تحرکی ندارد. آنچه در این باره روی داد این بود که مقر «حزب الدعوه» (حزب دعوت) عراق در کرکوک هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و نیروهای امنیتی آن نیز در واکنش تیراندازی هوایی کردند و هیچ درگیری با نیروهای پیشمرگ یا دیگر نیروها روی نداده است.»

 


جمعه 21 مهر 1396 - 16:36:48