تاکید نخبگان انگلیسی بر عذرخواهی رسمی دولت از مردم فلسطین

یک شنبه 16 مهر 1396 - 17:27:16
تاکید نخبگان انگلیسی بر عذرخواهی رسمی دولت از مردم فلسطین

تهران- الکوثر: گروهی از نخبگان انگلیس در کنفرانس موسسه میدل ایست مانیتور، عذرخواهی رسمی دولت انگلیس را به علت صدور اعلامیه بالفور خواستار شدندو کشورشان را مسئول نابسامانی اوضاع فلسطین و درد و رنج ملت فلسطین عنوان کردنده و از لندن بخواهند تا بخاطر صدور معاهده بالفور عذرخواهی کند..

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، کِلر شورت وزیر سابق دولت انگلیس در این نشست گفت: همه آنها دو رو و منافق هستند. از قوانین جامعه بین‌الملل سخن می‌گویند و تاکید دارند که بشار اسد رئیس جمهوری سوریه باید قوانین بین‌المللی را رعایت کند اما خودشان به این قوانین احترام نمی‌گذارند.
آوی شلیم استاد دانشگاه آکسفورد هم گفت: انگلیس برای اقلیت یهودی، حق سیاسی و ملی تعریف کرد اما همین حق را برای اکثریت فلسطینی قائل نیست. معاهده بالفور هیچ توجیه اخلاقی و سیاسی ندارد.

دیگر سخنران‌های این نشست نیز  تاکید کردند که صهیونیسم روی دیگر امپریالیسم است و معاهده بالفور مبنا و علت اصلی بروز بحران در خاورمیانه است که علاوه بر ایجاد تغییراتی در بافت جمعیتی منطقه، عامل تغییرات سیاسی و اجتماعی در خاورمیانه هم بوده است.
جان دوکار یکی از قضات دادگاه بین المللی کیفری گفت : به اعتقاد من تنها راه برای فلسطینیان، رجوع به قوانین کیفری بین‌المللی است زیرا از این طریق می‌توان محاکمه مقامات اسرائیل را به علت شهرک‌سازی‌ها و جنگ غزه مواخذه کرد، اما متاسفانه غربی‌ها بر دادستان دادگاه فشار وارد می‌کنند تا مقامات اسرائیلی محاکمه نشوند. شرکت کنندگان در نشست، ترزا می نخست وزیر انگلیس که بالفور را مهم‌ترین سند تاریخی عنوان کرده است، یکی از بزرگ‌ترین دوستان اسرائیل در اروپا عنوان کردند و از وی خواستند از تصمیم خود مبنی بر برگزاری جشن یک‌صدمین سال صدور بالفور در ماه نوامبر آینده عقب‌نشینی کند.


یک شنبه 16 مهر 1396 - 17:26:22

دسته بندی :