کارشناس روس:

ایران هدف اول سفر پادشاه عربستان به روسیه

یک شنبه 16 مهر 1396 - 9:22:32
ایران هدف اول سفر پادشاه عربستان به روسیه

تهران- الکوثر: یک کارشناس و تحلیلگر روس با اشاره به سفر پادشاه عربستان سعودی به روسیه تاکید کر که هدف اصلی ریاض کاستن سطح روابط بین تهران و مسکو است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ «گرگوری کوساچ»، تحلیلگر و کارشناس امروز غرب آسیا در گفت‌وگو‌ با روزنامه روسی «آرگومنتی ای فاکتی» درباره اهداف سفر «سلمان بن‌عبدالعزیز‌»، پادشاه عربستان سعودی به روسیه گفت: بی گمان، مذاکرات بین پادشاه عربستان با مقامات ارشد روسیه درباره نقش بازیگر سومی به نام ایران در منطقه بوده است.

وی گفت: عربستان در وهله اول برای کاهش سطح روابط دیپلماتیک ایران و روسیه تلاش می‌کند‌؛ زیرا ایران دشمن راهبردی عربستان سعودی در منطقه است. ریاض در تعامل با روسیه روش تاکتیک واقعی را برگزیده است.

به گفته این کارشناس سعودی، ریاض اکنون برای توسعه دایره همکاری اقتصادی با روسیه و سپس تبدیل این روابط به‌عنوان‌ اساس و پایه ای برای کاستن از تناقضات سیاسی و کاهش شدید این امر تلاش می‌کند‌.

وی افزود: در برهه کنونی، سعودی‌ها‌ برای توسعه روابط با روسیه از ظرفیت های گوناگونی سخن می‌گویند‌ که سرمایه‌گذاری‌ مالی در زمینه های مختلف اقتصاد روسیه، نفت و گاز و ساخت راه ها و حتی خرید تسلیحات نظامی از سوریه از جمله آنهاست.


یک شنبه 16 مهر 1396 - 9:21:20

دسته بندی :