روزنامه فرانسوی:

عربستان خود را به کوری زده

جمعه 14 مهر 1396 - 11:36:6
عربستان خود را به کوری زده

تهران- الکوثر: یک روزنامه فرانسوی با انتقاد از سکوت عربستان سعودی درباره نسل کشی مسلمانان روهینگیا تاکید کرد که ریاض منافع خود را بر مسلمانان ترجیح می‌دهد‌.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ بی توجهی عربستان سعودی به نسل کشی مسلمانان روهینگیا در میانمار صدای رسانه‌های غربی و کارشناسان بین‌المللی‌ را نیز در آورد.

بر اساس این گزارش، برخی از رسانه‌های غربی و کارشناسان بین‌المللی‌ سکوت ریاض در این باره را هولناک توصیف و تاکید می‌کنند‌ که عربستان سعودی فروش نفت خود را به چین به موضع‌گیری درباره کشتار مسلمانان ترجیح می‌دهد‌.

روزنامه فرانسوی «لیبراسیون» سکوت عربستان را در این باره به علت منافع مشترک ریاض با میانمار دانسته و تاکید کرده است که ریاض ترجیح می‌دهد‌ برای حفظ خطوط انتقال نفت به چین از خاک میانمار، در قبال کشتار مسلمانان میانمار سکوت اختیار کند.

به نوشته این روزنامه، در حالی که بسیاری از کشورهای اسلامی با مسلمانان روهینگیا ابراز همبستگی کرده‌اند‌، عربستان سعودی درباره میانمار که لوله های انتقال نفت آن از آنجا به چین عبور می‌کند‌، موضع بسیار ملایمی اتخاذ کرده است

«ژان ژوزف»، کارشناس اقتصادی، درباره سکوت عربستان در این خصوص به روزنامه فرانسوی گفت: «عربستان برای حفظ منافع اش، خود را به کوری زده است.»


جمعه 14 مهر 1396 - 11:34:5