پافشاری عربستان بر تجزیه عراق

دو شنبه 10 مهر 1396 - 11:56:54
پافشاری عربستان بر تجزیه عراق

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» در شماره روز دوشنبه (امروز) در گزارشی نوشت: برخی از رهبران سیاسی سنی‌مذهب عراق قصد دارند با حیدر العبادی، نخست‌وزیر‌ عراق، دیدار و ایده تشکیل «منطقه سنی‌نشین» را با وی مطرح کنند.

تهران- الکوثر: روزنامه سعودی از تلاش‌های‌ ریاض برای تجزیه عراق پرده برداشت.ارگان تبلیغی سعودی با بیان اینکه این موضوع تاکنون افشا نشده بود، به نقل از منبعی که بدان اشاره نکرد نوشت: رهبران سنی مذهب در عراق روز شنبه تشکیل جلسه دادند و قرار شد که با حیدر العبادی، نخست‌وزیر‌ عراق، دیدار و موضوع تشکیل منطقه سنی‌نشین در عراق را با وی مطرح کنند؛ زیرا پس از بحران همه‌پرسی‌ در کردستان، فرصت را برای طرح چنین ایده ای مناسب می دانند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، شخصیت‌های‌ سنی گفته اند که در صورت مخالفت دولت عراق با این ایده، احتمال ائتلاف با کردها را بعید نمی‌دانند‌.

شایان اشاره است که احزاب و گروه‌های‌ سنی مذهب عراق به‌شدت مورد حمایت عربستان سعودی هستند و در چارچوب سیاست‌های‌ تعیین شده از سوی ریاض حرکت می‌کنند‌ و طرح تجزیه و تقسیم عراق را نیز بر اساس سیاست‌های‌ رژیم صهیونیستی و آل‌سعود دنبال می‌کنند‌.


دو شنبه 10 مهر 1396 - 11:56:12

دسته بندی :