اردوغان: موساد در برگزای همه‌پرسی‌ دخالت داشت

یک شنبه 9 مهر 1396 - 16:3:31
اردوغان: موساد در برگزای همه‌پرسی‌ دخالت داشت

تهران- الکوثر: رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که موساد در برگزاری همه‌پرسی جنجالی اقلیم کردستان عراق دخالت داشته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،‌ رجب طیب اردوغان این اظهارات را پس از آن ایراد کرد که از اقدام کردهای عراق مبنی بر برافراشتن پرچم اسرائیل در جریان جشن‌های همه‌پرسی استقلال انتقاد کرد.

اردوغان گفت: این مساله ثابت می‌کند دولت اقلیم کردستان تاریخی مشترک با موساد دارد و هر دو در یک مسیر حرکت می‌کنند.

از سوی دیگر نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سخنان اردوغان مبنی بر دخالت موساد در انتخابات اقلیم کردستان را رد کرد و گفت که اسرائیل صرفاً با ملت کُرد همدردی و همبستگی می کند.

وی با اشاره به حمایت های دولت ترکیه از حماس عنوان کرد: می خواهم بدانم چرا کسانی که از حماس حمایت می کنند در هرجایی که برای آنها مشکلی پیش می آید، موساد را می بینند. اسرائیل در همه پرسی کردستان شرکت نکرده؛ غیر از همدردی عمیق و طبیعی و طولانی با ملت کُرد.

گفتنی است همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی، به اصرار مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، در مناطقی از شمال عراق، استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.

برخی ناظران پیش بینی می کنند که این همه پرسی فضای منطقه را به شدت ملتهب کرده و احتمال درگیری ها میان گروه های قومی را افزایش داده است.


یک شنبه 9 مهر 1396 - 16:3:10

دسته بندی :