نماینده پارلمان عراق:

دولت عراق پاسخ قاطع به عاملان همه‌پرسی بدهد

سه شنبه 4 مهر 1396 - 15:29:40
دولت عراق پاسخ قاطع به عاملان همه‌پرسی بدهد

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق از دولت این کشور خواست در قبال عاملان برگزاری همه‌پرسی در کردستان موضع قاطعی اتخاذ کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «موفق الربیعی»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق، روز سه‌شنبه (امروز) اعلام کرد همه‌پرسی در عراق چیزی جز بهره برداری از شرایط کنونی نیست.

وی گفت: رؤیای تشکیل کشور کردستان همان طور که پیش از این پنج بار شکست خورده و محقق نشده است، این بار نیز به سرانجام نخواهد رسید.

نماینده پارلمان عراق دولت این کشور را به اتخاذ مواضع قاطعانه و کارآمد و اتخاذ شیوه قدرت نرم در قبال همه‌پرسی فراخواند.

الربیعی افزود: دیروز که دیدیم برادران و هم‌وطنانمان برای جدایی از کشورشان تلاش می‌کنند، روز حزن‌انگیزی بود. شرایط امروز پیش از آنکه به احساسات تند و تحریک‌آمیز نیاز داشته باشد، به فکر و تامل و درایت نیازمند است.

وی از دولت خواست برای دادن پیام واضح به کسانی که درصدد تجزیه اربیل از خاک عراق هستند، پیام واضحی بدهد. تاریخ گواه بر این است که پنج بار برای تشکیل کردستان تلاش شده است، اما در هیچ کدام موفقیتی حاصل نشده است. تصور می کنیم که این بار نیز تشکیل کشور کردستان راه به جایی نخواهد برد.

عضو پارلمان عراق تاکید کرد: خصومت ها و دشمنی ها در سطح منطقه علیه کردها سبب خواهد شد که آن‌ها مجبور به بازگشت مجدد به دامن بغداد خواهند شد. ما به هیچ وجه علیه ملت کرد خود یا گرسنه دادن آن‌ها اقدام نخواهیم کرد بلکه کسانی را سبب کشانده شدن آن‌ها به چنین پرتگاهی شدند مجازات خواهیم کرد.

نماینده پارلمان عراق تاکید کرد بهترین شیوه برای برخورد با همه‌پرسی با شیوه‌های قدرت نرم مانند موضع‌گیری‌های سیاسی و لجستیکی در مناطق مرزی و مورد اختلاف است. باید از هرگونه تنش جلوگیری شود تا مبادا فتنه‌ای بین کردها و عرب‌ها ایجاد شود.

 


سه شنبه 4 مهر 1396 - 15:29:25