نماینده پارلمان عراق: مسئولان کرد عراقی از کار تعلیق شوند

جمعه 31 شهریور 1396 - 15:57:34
نماینده پارلمان عراق: مسئولان کرد عراقی  از کار تعلیق  شوند

بغداد- الکوثر: نماینده پارلمان عراق تعلیق سمت‌ها و مسئولیت‌های دولتی که کردها مسئولیت آن را برعهده دارند ، خواستار شد.

به گزارش پايگاه شبکه الکوثر، «عالیه ناصیف»، عضو فراکسیون ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق روز جمعه از دولت مرکزی عراق و مسئولان اجرایی و قضایی این کشور خواست فعالیت همه سمت‌های عالی را که کردها در آن مسئول هستند، به حال تعلیق در آورند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگر طرفی که درصدد تداوم حکومت بر کردستان است، بر برگزاری همه‌پرسی در بیست و پنجم ماه میلادی کنونی پافشاری کند و درخواست های عربی و بین‌المللی را نادیده انگارد که آخرین این درخواست ها موضع مخالف آمریکا و سازمان ملل بود، دولت مرکزی، مسئولان اجرایی و قضایی باید همه سمت‌های عالی اجرایی را که کردها مسئولیت آن هستند به حال تعلیق در آورند.

وی گفت: چنین اقدامی می تواند تا زمان روشن شدن مسئله برگزاری همه‌پرسی اتخاذ شود؛ زیرا سقف خواسته های منطقه کردستان عراق بسیار بالاست و مسئولان منطقه همچنان بر این تصمیم خودخواهانه خود پافشاری می‌کنند.

این نماینده پارلمان عراق خاطرنشان کرد: کمیته عالی همه‌پرسی در منطقه کردستان اعلام کرد که تدابیر برای برگزاری همه‌پرسی ادامه یاد. این کمیته با این تصمیم در واقع به مخالفت ها در عراق، مخالفت ها در سطح کشورهای عربی و جهانی بی توجهی کرد.

 


جمعه 31 شهریور 1396 - 15:50:5

دسته بندی :