همه پرسی کردستان عراق درخارج از این منطقه هم برگزار می شود

جمعه 31 شهریور 1396 - 15:23:16
همه پرسی کردستان عراق درخارج  از این منطقه هم برگزار می شود

بغداد-الکوثر: کمیسیون عالی انتخابات کردستان عراق اعلام کرد که همه پرسی این منطقه در زمان تعیین شده و در بخشی از استان های کرکوک ، نینوا ، دیاله و صلاح الدین نیز برگزار خواهد شد .

کمیسیون عالی انتخابات کردستان عراق همچنین اعلام کرد تبلیغات انتخاباتی برای این همه پرسی نیز تا پایان روز جمعه است و پس از آن هر گونه تبلیغات ممنوع می شود.

در همین حال، هزاران نفر از اقشار مختلف مردم استان نینوای عراق امروز در اعتراض به برگزاری همه پرسی در بخشی از مناطق این استان تظاهرات کردند و یکپارچگی خاک عراق را خواستار شدند .

از سوی دیگر ، بینعالی ییلدیریم نخست وزیر ترکیه در کنفرانسی خبری در آنکارا گفت: همه محافل بین المللی تاکید کردند تصمیم برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، اشتباه است.
وی افزود: اصل مشکل در روابط بین بغداد و اربیل است و ما آماده ایم برای حل مشکل بین آنها کمک کنیم. ترکیه هرگز تحمیل عمل انجام شده جدیدی را نخواهد پذیرفت و برای محافظت از امنیت ملی خود هر کاری که لازم باشد انجام خواهد داد.

پارلمان ترکیه فردا شنبه قرار است با برگزاری نشست فوق العاده، لایحه تمدید مجوز عملیات برون مرزی ارتش این کشور را به رای گیری بگذارد .

با وجود آن که دادگاه قانون اساسی عراق برگزاری همه پرسی در منطقه کردستان عراق را ممنوع کرده است، اما قرار است در روز بیست و پنجم سپتامبر دو هزار و هفده (دوشنبه 3 مهر)، همه پرسی استقلال در این منطقه برگزار شود.


جمعه 31 شهریور 1396 - 15:23:13

دسته بندی :