ارتش ترکیه محاصره عفرین سوریه را تنگ تر کرد

چهار شنبه 29 شهریور 1396 - 13:40:46
ارتش ترکیه محاصره  عفرین سوریه را تنگ تر کرد

آنکارا - الکوثر: نیروهای نظامی ترکیه در نقطه صفر مرزی در حال محاصره عفرین در شمال سوریه از سه سمت هستند.

پس از آنکه رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد در برابر مساله عفرین به هیچوقت اغمازی از سوی ترکیه صورت نخواهد گرفت ،ارتش این کشور اقدام به افزایش نیروهای خود در نقطه صفر مرزی با سوریه کرده و درحال مستقر شدن در سه نقطه مرزی بطول یکصد کیلومتر از منطقه ریحانلی تا بوکولمز و کیلیس است که حاکم بر عفرین می باشند.
رسانه های ترکیه اعلام می کنند که عملیات نیروهای ترکیه در عفرین که گفته می شود یکی از مهمترین محل های استقرار نیروهای پ ک ک است هرلحظه ممکن است آغاز شود زیرا بر اساس خبرهای بدست آمده خطوط لجستیکی  نیز برای پشتیبانی از سه نقطه محل استقرار نیروهای نظامی ترکیه آماده شده است.
پیش از این منابع خبری ترکیه از آماده باش 5 هزار نیروی ارتش ترکیه و 17 تا 18 هزار نیروی سوری تحت حمایت آنکارا (موسوم به ارتش آزاد) برای آغاز این عملیات خبر داده بودند .
رییس جمهور ترکیه روز یکشنبه گذشته در مورد رفراندوم در شمال عراق با اشاره به تغییر تاریخ جلسه شورای امنیت ملی ترکیه از 5 مهر به 31 شهریور گفته بود علت جلو انداختن زمان برگزاری این جلسه اصرار اقلیم شمال عراق در عدم تغییر مواضع خود می باشد.
احتمال می رود در این جلسه که قرار است روز جمعه برگزار شود و در ادامه آن جلسه هیات دولت نیز برگزار خواهد شد تصمیمات مهمی در خصوص رفراندوم و مساله عفرین اتخاذ شود.


چهار شنبه 29 شهریور 1396 - 13:40:39

دسته بندی :