تظاهرات گسترده در مناطق مختلف بحرین+عکس

جمعه 24 شهریور 1396 - 14:42:17
تظاهرات گسترده در مناطق مختلف بحرین+عکس

تهران- الکوثر: همزمان با اعتصاب غذای شماری از زندانیان بحرینی، مردم این کشور در مناطق مختلف علیه رژیم حاکم تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مردم بحرین در طول هفته گذشته در بسیاری از مناطق این کشور همزمان با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی دست به راهپیمایی های گسترده زده و خیابانهای بحرین صحنه درگیری بین مردم و نیروهای امنیتی بود. مردم همچنین اعلام کرده اند امروز جمعه نیز در حمایت از بیانیه علمای این کشور به خیابانها خواهند آمد.

مردم خشمگین در این تظاهرات ها با حمل تصاویر زندانیان سیاسی و دست‌نوشته ها و با برافروختن آتش خواستار آزادی و تحقق خواسته های بحق زندانیان سیاسی شدند. این تظاهرات ها در مناطق متعددی از جمله المعامیر و جزیره ستره توسط نیروهای امنیتی با گازهای اشک آور و تفنگ ساچمه ای بشدت سرکوب شدند.

زندانیان سیاسی و انقلابی بحرین در زندان "جو" از هفته گذشته ۹ سپتامبر با پس دادن وعده صبحانه خود دست به اعتصاب غذای آزاد تا دستیابی به تمامی حقوقشان و بهبود اوضاع غیر انسانی زندان زدند. این اعتصاب که رفته رفته گسترده تر شد و به دیگر زندانها نیز کشید با برخورد خشونت آمیز مسئولین زندان و دادستانی بحرین مواجه شده و مسوولین بر خلاف موازین بین المللی با اعمال فشار، شکنجه، قطع آب و انفرادی زندانیان را برای شکستن این اعتصاب تحت فشار قرار داده اند. در نتیجه اوضاع سلامت بسیاری از زندانیان رو به وخامت گذاشته و منابع آگاه و خانواده های زندانیان موارد بسیاری از ضعف و بیهوشی زندانیان سیاسی را گزارش داده اند.

علمای بحرین روز گذشته با صدور بیانیه ای جانفشانی و پایداری زندانیان سیاسی در زندان‌های زنان و مردان را تجلیل نموده و با تاکید بر اینکه مردم و علما همراه و حامی آنانند از مردم خواستند به یاری زندانیان شتافته و امروز جمعه را نیز به نشانه همراهی و به نیت گشایش در امر آنان روزه بگیرند.


جمعه 24 شهریور 1396 - 14:42:7

عکسهای بیشتر :