مورخ اسلامی:

وهابی‌ها تمام تلاش خود را برای محو آثار اسلامی به‌کار گرفتند

یک شنبه 19 شهریور 1396 - 15:6:34
وهابی‌ها تمام تلاش خود را برای محو آثار اسلامی به‌کار گرفتند

تهران- الکوثر: مورخ و پژوهشگر اسلامی با اشاره به جنایت های وهابی‌ها در طول تاریخ علیه اسلام و مقدسات اسلامی تاکید کرد وهابی‌ها بر خلاف توصیه‌های نبی اکرم (ص) عمل می‌کنند و تمام تلاش خود را برای محور آثار اسلامی به کار گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ «سامی العساله»،  استاد دانشگاه الأزهر در گفت‌وگو با برنامه «حقائق التاریخ» (حقایق تاریخی) شبکه تلویزیونی الکوثر درباره اقدامات و توطئه‌های وهابیت برای ویران کردن نشانه‌های اسلامی گفت: پیامبر اکرم (ص) در زمان حیات گرانقدر خود قبرستان «بقیع» را به عنوان محل تدفین صحابه خود معین فرموند و همواره به زیارت قبور آن اهتمام می ورزیدند. نبی اکرم (ص) همه را به زیارت این قبور توصیه می کردند. آن حضرت این موضوع را می دانست که این قبرستان به مکانی مقدس تبدیل خواهد شد  و مردم بر دفن اموات خود در آن توجه خواهند کرد تا از این مکان شریف که پیکر مطهر اهل بیت (ع)  در آن قرار دارد، تبرک جویند.

وی گفت: اگر زیارت قبول امری غیر مشروع و طبق ادعای وهابیت سبب شرک می شد، پیامبر اکرم (ص) هیچگاه در زمان حیاتشان چنین توصیه ای نمی کردند.

این مورخ اسلامی درباره اهداف وهابی‌ها برای نابود کردن مقدسات اسلامی گفت: مسئله فراتر از ادعای وهابی‌هاست. آنها می خواهند تمام نشانه‌های مربوط به اهل بیت (ع) وصحابه نبی اکرم (ع) را از بین ببرند.

وی افزود: این رویکرد وهابی ها به سرزمین حجاز محدود نمی شود؛ زیرا آن‌ها بعد از حوادث حجاز درسال 1810 به سمت شام رفتند و مراقد و مساجد و گنبدهای اهل بیت و برخی صحابه موجود در آن منطقه را به آتش کشیدند سپس دامنه اقدامات زشت خود را به شهر حلب توسعه دادند و راه ارتباطی بین شام و عراق را قطع کردند و بسیاری را به قتل رساندند. آن‌ها سال 1925 به شرق اردن حمله کردند سپس عازم عراق شدند و در آنجا اخذ مالیات از مردم را مسئله‌ای واجب دانستند. پس از این حوادث،وهابی ها سال 1920 به منطقه کردنشین عراق پیش روی کردند و در آنجا همانگونه عمل نمودند که پیش از آن و در سال 1810 در نجف و کربلا انجام داده بودند.

این پژوهشگر اسلامی در ادامه گفت:  وهابی ها حاکم روستای عیینه [از توابع امارت فجیره در عربستان] را بعد از اتمام نماز در حالیکه هنوز بر سجاده نشسته بود،  به قتل رساندند. آن‌ها به این اقدامات خود نام «غزوه» می نهند.

استاد دانشگاه الازهر مصر درباره پیشینه جنایت های وهابی ها در تخریب قبرستان بقیع تاکید کرد: وهابی ها دوبار قبرستان بقیع را تخریب کردند. نخستین بار در سال 1805 میلادی بود، زمانی که عثمانی ها حکومت آل سعود را سرنگون کردند. «عبدالله بوناخرط»، گردشگر و سفرنامه نویس تخریب بقیع را این گونه توصیف کرده است «در منطقه بقیع حتی یک متر هم بنای زیبا وجود ندارد و جز تپه هایی از سنگ و خاک چیز مناسبی در آن دیده نمی شود».

پس از تسلط عثمانی ها، زمانی که شهر مدینه منوره به دست حکومت عثمانی ها افتاد،  آن‌ها شروع به بازسازی مساجد و گنبد های این منطقه کردند.

وی افزود: سال 1925 عثمانی‌ها سقوط کردند و وهابی ها برای بار دیگر روی کار آمدند و در نتیجه قبرستان بقیع بار دیگر ویران شد و همه گنبدها در آن منهدم شدند. آن‌ها از هیچ اهانتی بر مناطق مقدس مانند خانه نبی اکرم (ص) و همسر ایشان دریغ نکردند. تا کنون کدام دین، مذهب و یا فلسفه ای این گونه مورد اهانت قرار گرفته است؟


یک شنبه 19 شهریور 1396 - 15:6:26