انتقاد نماینده عراقی از سکوت سازمان ملل در قبال میانمار

پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 16:2:44
انتقاد نماینده عراقی از سکوت سازمان ملل در قبال میانمار

تهران- الکوثر: نماینده پارلمان عراق با محکوم کردن سکوت بین‌المللی در قبال نسل کشی مسلمانان در میانمار از سازمان ملل متحد و شورای امنیت خواست به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «حامد الخضری»، رئیس فراکسیون «المواطن» در پارلمان عراق به شدت از سکوت بین‌المللی در قبال کشتار مسلمانان میانمار انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، وی در بیانیه‌ای اعلام کرد نسل کشی و انواع اقدامات وحشیانه علیه کودکان، زنان و بی گناهان بی سلاح مسلمان در ایالت راخین میانمار، اقداماتی که برای انسانیت شرم آور است و نشان دهنده دروغین بودن ادعای مدافعان حقوق بشر در سطح بین‌المللی است.

وی گفت: کشورهای مدافع حقوق بشر در حالی در قبال این جنایت ها سکوت اختیار کرده‌اند که درباره برخی اقدامات کوچک جنجال به پا می‌کنند، اما مایه بسی شگفتی است که نزدیک به یک میلیون مسلمان در میانمار به فجیع ترین شکل ممکن مورد ظلم و ستم قرار می گیرند، اما کسی دم بر نمی زند.

این نماینده پارلمان عراق از دبیر کل سازمان ملل متحد خواست این سازمان به نقش و وظیفه لازم و انسانی خود عمل کند و برای نجات مظلومان میانمار تدابیری فوری اتخاذ کند. سازمان های بین‌المللی حقوق بشر نباید در در خصوص این اقدامات هولناک سکوت اختیار کنند.

وی افزود: از سازمان همکاری اسلامی انتظار داریم که در کمک به برادران خود با استفاده از تمام ابزارهای لازم به وظیفه خود عمل کند. همچنین، از شورای امنیت سازمان ملل متحد می خواهیم که با تشکیل جلسه فوری مانع از این اقدامات شود و تحریم های قاطعی علیه میانمار اعمال کند.

 

 

 


پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 16:2:34

دسته بندی :