واکنش سیدعبدالملک بدرالدین به نسل کشی مسلمانان میانمار

پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 9:56:51
واکنش سیدعبدالملک بدرالدین  به نسل کشی مسلمانان میانمار

رهبر جنبش انصارالله یمن بااشاره به حملات سازمان یافته ضدمسلمانان میانمار تاکیدکرد : ما همدردی خود را با مسلمانان برمه(میانمار) اعلام و جنایات علیه آنها را محکوم می کنیم.

صنعا- الکوثر: سیدعبدالملک بدرالدین حوثی ، رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: باید اقدامات فوری بین المللی و منطقه ای برای توقف جنایات و نسل کشی علیه مسلمانان برمه صورت گیرد.

به گزارش الکوثر، عبدالملک بدرالدین  با بیان اینکه سکوت بین المللی و تشویق امریکا به سلطه گرفتن بودایی ها بر مسلمانان در برمه، برای دنیای غرب ننگ بزرگی است، تصریح کرد: این سکوت دولت های عربی منطقه در قبال جنایات ضد مسلمانان میانمار را نیز مایه تاسف می دانیم.

وی گفت: آمریکا و متحدانش  شعار ارزش های انسانی و حقوق بشر را تنها برای فریب استفاده می کنند.

عبدالملک بدرالدین با بیان اینکه آنهایی که ادعا می کنند پرچمدار ملل اسلامی هستند و بر مقدسات پایبند هستند فقط فتنه ها را تحریک می کنند، گفت: جنایاتی که در حق مسلمانان برمه انجام می شود در سایه سکوت دولت های عربی و خیانت های داخلی ملت های عرب است.

رهبر جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: مسلمانان میانمار سنی هستند اما می بینیم که هیچ صدایی از ال سعود و ال نهیان و امثالهم در نمی آید!

در روزهای اخیر ، دور جدیدی از حملات علیه مسلمانان روهینگیا در ایالت «راخین» میانمار آغاز شده است.
این قوم مظلوم، به بهانه "میانماری نبودن" سالهاست تحت ستم و جنایت قرار دارند. در این جنایات فجیع که با صحنه گردانی بوداییان افراطی، به دست ارتش و با حمایت دولت میانمار انجام می شود، مسلمانان مظلوم کشته می شوند؛ خانه‏ ها، مساجد و مغازه های آنان سوزانده می شود؛ و با خشونت هایی عجیب، از خانه و کاشانه خویش رانده می گردند.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، فقط شمار تلفات درگیری‌ها در یک هفته اخیر حدود 400 نفر است؛ در حالی که در طول پنج سال گذشته، صدها هزار نفر به شکل مستقیم کشته یا در حال کوچ اجباری، در دریا غرق شده اند. جمعیت مسلمانان رانده شده از میانمار نیز میلیونی است.


پنج شنبه 16 شهریور 1396 - 9:54:40

دسته بندی :