آیا ارتش اسرائیل می تواند حزب الله را دریک جنگ واقعی شکست دهد؟

سه شنبه 14 شهریور 1396 - 18:26:46
آیا ارتش اسرائیل می تواند حزب الله را دریک جنگ واقعی شکست دهد؟

روزنامه صهیونیستی هاآرتص با اشاره به رزمایش ده روز اسرائیل برای شبیه سازی جنگ با حزب الله لبنان نوشت حزب الله جای سوریه را به عنوان تهدید شماره یک در مرزهای اسرائیل گرفته است و ارتش دیگر به اینکه فقط قدرتی بازدارنده در برابر حزب الله باشد رضایت نمی دهد.

تهران- الکوثر: روزنامه هاآرتص در گزارشی به قلم عاموس هارل در پایگاه اینترنتی خود نوشت: ارتش سوریه پس از شش سال و نیم جنگ داخلی تقریباً کاملاً تحلیل رفته و حزب الله دشمن اصلی و لبنان میدان جنگ ترسناک تری برای اسرائیل است.

این روزنامه افزوده است : سوریه هم اکنون میدان جنگ فرعی و ثانویه قلمداد می شود که ممکن است بخشی از جنگی با حزب الله در آینده تحت شرایط مشخص باشد (همچون افزایش فعالیت ایران در امتداد مرز اسرائیل در بلندی های جولان )، یا اینکه ممکن است بروز چنین جنگی را شتاب بخشد.
هاآرتص بااشاره به رزمایش بزرگ ده روزه ارتش اسرائیل نوشت: این رزمایش نخستین رزمایش بزرگ اسرائیل در 19 سال اخیر است. ستاد مشترک ارتش اسرائیل در آستانه جنگ لبنان در سال 1982 ، ستاد موسوم به «فرماندهی سپاه» را که ستادی غیرلازم و منسوخ می دانست منحل کرد، و بلافاصله پس از جنگ با عجله، این ستاد را احیا کرد. در این رزمایش دهها هزار نیروی منظم و ذخیره شرکت می کنند، اما مسئله مهم درباره این رزمایش، تمرین نظامی دهها تیپ و به ویژه آموزش فرماندهان است. هدفی که برای تمیر هیمن، فرمانده ستاد شمالی در این رزمایش تعیین شده ، شکست حزب الله است.

هاآرتص در این حال افزوده است : حزب الله از آماده سازی ارتش اسرائیل برای این رزمایش آگاه است، و احتمال می رود همه تلاش خود را برای تحلیل و بررسی طرح های اسرائیل و ارزیابی توانمندی های ارتش به کار گیرد.

هاآرتص همچنین بابیان اینکه در ماههای اخیر کنترل برخی مناطق اصلی سوریه به اسد بازگردانده شده است ، تصریح کرد: جامعه اطلاعاتی اسرائیل هنوز نمی تواند ارزیابی کند که روسیه در صورت بروز جنگ با حزب الله چه اقدامی خواهد کرد. مسکو و حزب الله در سوریه، در یک جبهه هستند و از اسد حمایت می کنند، اما روس ها خط ارتباطی دوستانه ای را با اسرائیل نیز حفظ کرده اند.


سه شنبه 14 شهریور 1396 - 18:26:36