محاکمه جنایتکاران صهیونیست در غزه

سه شنبه 7 شهریور 1396 - 15:47:30
محاکمه جنایتکاران صهیونیست در غزه

غزه- الکوثر: فلسطینی‌ها در غزه با تشکیل دادگاهی، جنایتکاران جنگی صهیونیست را محاکمه و از دیوان کیفری بین‌المللی نیزخواستند برای محاکمه جنایتکاران جنگی صهیونیست اقدام کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روز سه‌شنبه در غزه جلسه محاکمه مسئولان رژیم صهیونیستی که مرتکب جنایت جنگی علیه فلسطینی‌ها شده‌اند، مانند جلسات دیوان بین‌المللی کیفری برگزار شد.

«سازمان بین‌المللی حمایت از حقوق ملت فلسطین» که سازمانی غیردولتی است بر جلسات این محاکمه نظارت داشت.

جلسه این محاکمه را که در سالن هتل «المتحف» در شهر غزه برگزاری شد، دوازده نفر از حقوقدان‌ها و مشاوران حقوقی اداره کردند و در آن نمایندگان نهادها و موسسه‌های فلسطینی و برخی از رهبران گروه‌های مختلف فلسطینی نیز حضور داشتند.

«صلاح عبدالعاطی»، رئیس شورای اداری سازمان یادشده در کنفرانس خبری که در حاشیه این جلسه برگزارشد گفت: «تصمیم‌های این دادگاه به اطلاع دادستانی دادگاه لاهه خواهد رسید. ما می خواهیم فریاد قربانیان فلسطینی شنیده شود و جنایتکاران جنگی مجازات شوند. اگر اسرائیل از مجازات بین‌المللی به حال خود رها شود، به جنایت علیه  فلسطینی‌ها ادامه خواهد داد.»

در همین حال، «سامر موسی»، مسئول اداره برنامه سازمان یادشده نیز گفت: «این حرکت با هدف ارائه الگو به دیوان بین‌المللی کیفری برای محاکمه جنایتکاران جنگی اسرائیلی انجام می‌شود.»

وی به خبرگزاری آناتولی گفت: «محاکمه درباره سه پرونده شهرک‌سازی، جنایت‌هایی که علیه اسیران و بازداشت‌شدگان در داخل زندان‌های اسرائیل صورت می‌گیرد و پرونده حمله به نوار غزه صورت می‌گیرد.»

 سامر موسی تصریح کرد این محاکمه به منظور حمایت از اقداماتی صورت می‌گیرد که دفتر دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری اتخاذ کرده است تا تشویقی برای او درباره گشودن تحقیقات مقدماتی درباره محاکمه جنایتکاران باشد.

وی افزود: سازمان بین‌المللی حمایت از حقوق ملت فلسطین در آموزش وکلاء و حقودان‌ها درباره ارائه دادخواست و دفاع در دیوان کیفری بین‌المللی مشارکت داشته است.

از مهم‌ترین مسئولان اسرائیلی که در این دادگاه نمادین محاکمه می شوند بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ اسرائیل و برخی دیگر از شخصیت های آن است.

 


سه شنبه 7 شهریور 1396 - 15:46:50