آشنایی با رهبران انقلاب بحرين در زندان

روحانی شیعه دربند بحرینی: شیخ دمستانی ، راوی شکنجه های آل خلیفه

یک شنبه 5 شهریور 1396 - 9:25:44
روحانی شیعه دربند بحرینی:  شیخ دمستانی ، راوی شکنجه های آل خلیفه

الکوثرفارسی: زندانی مجاهد شیخ جاسم دمستانی، عالم فاضل و خطیب معروف حسینی است. او همان مداحی است که ، دارای آوای دل انگیز است که همیشه ستایشگر حسین بن علی(ع) بوده و در ایام شهادت ها سوگ نامه ها را می خواند

تهران- الکوثر: زندانی مجاهد آقای شیخ جاسم دمستانی،در تاریخ  19/3/2011 بازداشت شد و به 5سال زندان محکوم شده است .

افزون بر فعالیتهای تبلیغاتی دینی و اجتماعی شیخ جاسم دمستانی،  او شاعر و ادیب است. اشعاری زیبا در مدح و رثای اهل بیت دارد. در روز شنبه 19 مارس 2011 پس از اعلام قانون امنیت ملی شیخ جاسم در فرودگاه دستگیر شد. او عازم بیروت بود.

پس از دستگیری، او را به اتاقی در فرودگاه بردند که بیش از 15 فرد بازداشتی دیگر در آنجا وجود داشت و سپس به زندان قلعه منتقل شد. او از زمان بازداشت به شدت تحت شکنجه بود و علت آن نیز سخنرانی انقلابی او در برابر بندر مالی با حالت کفنپوش بود.

او با انواعی از شکنجه روبرو بود مثل: آویزان شدن از دستان و پاها. آثار این شکنجه هنوز موجود است. همچنین ضربات مختلفی بر بدن او مخصوصا پاها و کمرش زده می شد. آب سرد در هوای سرد به او پاشیده می شد و در این حال او را کتک و ضربه میزدند.

شیخ جاسم به مدت یک ماه کامل در زندان انفرادی بود. در زیر مجموعه جمعیت عمل اسلامی «أمل» محاکمه گشت و در دادگاه نظامی به ده سال زندان محکوم شد؛ سپس حکم او به 5سال کاهش یافت و به زندان مرکزی ساختمان شماره 1 و پس از مدتی به ساختمان شماره 4 منتقل شد.

شیخ جاسم دمستانی روحیات جوانی دارد؛ او شوخ طبع است و عاشق مزاح و طنز، چه داخل زندان و چه خارج از آن. قسمتی از قصیدهای که داخل زندان نوشته است :

ای مردم نزدیک عاشورائیم و ما در زندانیم

برای آن سر به نیزه نوحه سر می کنیم

به خدا قسم حسین،حسینی در بند نیست

زندان های اینان در محبت تو وسیع تر از گودال است

بندهای اینان در ولایت تو برای ما عید است

تنها دوری از محالس عزای تو مار بی قرار کرده است

برفراق عزیران و مردم صبر کن

فراق تو بر او نیز سخت است

فراق دسته های عزا و ماتم را چه سازم

بار سنگینی است که تحمل نتوانمش خدایا

مسئولان زندان مرکزی "جو" سرانجام  27اسفندماه 1394 حجت الاسلام شیخ جاسم الدمستانی از رهبران جمعیت العمل الاسلامی بحرین را پس از گذشت پنج سال حبس آزاد کردند.

شیخ دمستانی در مدت پنج سال بازداشت در زندان متحمل سختی‌ها و شکنجه‌های فراوانی شد تا آنجا که سال گذشته به دلیل اعتراض به رفتار مسؤولان زندان مرکزی جو و افزایش شکنجه‌ها به همراه چند تن دیگر از زندانیان دست به اعتصاب غذا زد که در نهایت این اقدام با واکنش هیأت نمایندگی حقوق بشر سازمان ملل متحد مواجه شد.


یک شنبه 5 شهریور 1396 - 9:25:32

عکسهای بیشتر :