آخرین وضعیت عملیات تلعفر

جمعه 3 شهریور 1396 - 14:0:22
آخرین وضعیت عملیات  تلعفر

ارتش و نیروهای مردمی عراق در ادامه عملیات آزادسازی تلعفر صبح امروز به مرکز این شهر رسیدند .

تلعفر-الکوثر: رزمندگان عراقی توانستند منطقه " القلعه" را که باستانی ترین قلعه عراق به شمار می آید از تروریست های تکفیری داعش بازپس گیرند .
بزرگترین سیلوی عراق نیز که در شهر تلعفر واقع است امروز به طور کامل آزاد شد و نیروهای مقاومت مردمی در حال پاکسازی بمب های کار گذاشته شده هستند .
تلعفر در نقشه به 36 منطقه تقسیم شده و هم اکنون فقط هفت منطقه آن در اشغال تروریست های تکفیری صهیونیستی داعش است .
کارشناسان نظامی پیش بینی می کردند عملیات آزادسازی تلعفر  حداقل دو ماه ادامه یابد اما پیشروی و سرعت عملیات نیروهای مردمی به اندازه ای بالاست که برآورد می شود تا هفته آینده تلعفر از اشغال تروریست ها خارج شود .
عبدالامیر یارالله فرمانده عملیات " آمده ایم نینوا" اعلام کرد: سرعت عمل ، ابتکار ، روحیه ایثار و شجاعت حشدالشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر به قدری بالاست که انگیزه و توان رزمی پلیس و ارتش عراق را نیز مضاعف کرده است .
تا صبح دیروز پنجشنبه (دوم شهریور) بیش از 130 تروریست داعش در این منطقه به هلاکت رسیده اند و چهل خانه بمب گذاری شده نیز که به عنوان " تله های انفجاری " از آنها استفاده می شود پاکسازی شده است.
هم اکنون اوضاع روحی و روانی تروریست های داعش در تلعفر به شدت آشفته است و همین موجب تشدید اختلاف و کاهش توان تخریبی آنها شده است .
شماری از نیروهای داعش در این منطقه که عراقی الاصل هستند خود را تسلیم رزمندگان مقاومت کرده اند و یا در حال تسلیم شدن هستند .
تلعفر هم اکنون به شعاع 360 درجه در محاصره رزمندگان عراقی قرار دارد و آن دسته از تروریست ها که اتباع سایر کشورها هستند  فرصت و امکان فرار و چاره ای جز تجاوز تا هلاکت ندارند.


جمعه 3 شهریور 1396 - 13:58:8

دسته بندی :