آزادی مناطق دیگری در سوریه

یک شنبه 29 مرداد 1396 - 10:42:18
آزادی مناطق دیگری در سوریه

بغداد- الکوثر: نیروهای مقاومت در ادامه عملیات خود علیه تروریستها توانستند بخشهای دیگری از مناطق را در سوریه آغاز کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر: با گذشت 24 ساعت از عملیات مقاومت لبنان و ارتش سوریه علیه تروریست‌های داعش حدود 87 کیلومتر مربع از کل مساحت اشغال شده توسط داعش (155 کیلومتر2) در قلمون غربی آزاد شد.

بر اساس گزارش بخش رسانه‌ای «الاعلام الحربی»، نیروهای مقاومت و ارتش وسوریه با پشتیبانی توپخانه و موشکی، از سه جهت به سمت مواضع تروریست‌ها پیشروی داشتند.

این درگیری‌ها منجر به کشته شدن و مجروحیت دهها تن از عناصر داعش شد و تعدادی از آنها در گذرگاه «الزمرانی» در ارتفاعات «الجراجیر» خود را تسلیم کردند که بارزترینشان «احمد وحید العبد» از امیران شرعی داعش بود.

سه گذرگاه مهم نیز تحت کنترل مقاومت درآمد که عبارتند از : گذرگاه‌های الزمرانی، ابوحدیج و ضهر علی.

نیروهای مقاومت و ارتش سوریه در محور شمالی موفق شدند کنترل چندین نقطه از جمله «حرف مکباش، تل مصیده، وادی الحمرا، خربه‌الحمرا الفوقا و التحتا، قلعه ابوالحمام، شعبه بیت ابومرعی، حرف وادی فاره، رأس شعبه المغاره، قرنه الشمس، دوار خنجر، شعبه السوقی و وادی دوار خنجر» را در دست گیرند.

اما در محور شرقی و خصوصا در ارتفاعات «البریج» ارتش سوریه و نیروهای مقاومت کنترل «جبل الموصل» را در دست دست بگیرند که بسیار استراتژیک است و علاوه بر آن بر «ضهر شعاب الحصن»، السماقیات والعرقوب، خربه اسطنبول، حقاب الرواشنه، سهلات درویش، سهله سیسیان» نیز مسلط شدند.

در محور جنوبی نیز نیروهای مقاومت و ارتش وسوریه «قرنه الشلوف، شعب المحبس، شعبه المغاره، حرف وادی الدب وشعبه یونس را بازپس گرفتند.

روز گذشته گروهی از نیروهای داعش از جمله فرد موسوم به «امیر داعش» در منطقه و مفتی این گروه در قلمون غربی تسلیم ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله شدند.


یک شنبه 29 مرداد 1396 - 10:42:10