مقام عراقی:

درخواست بن‌سلمان از مقام عراقی درباره ایران

یک شنبه 22 مرداد 1396 - 17:10:5
درخواست بن‌سلمان از مقام عراقی درباره ایران

بغداد- تهران: وزیر کشور عراق فاش کرد که محمد بن‌سلمان رسما از مقامات عراق خواسته است در روابط دیپلماتیک ریاض با تهران ورود پیدا کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «قاسم الأعرجی» روز یک‌شنبه اعلام کرد عربستان از «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر عراق و خود او خواسته است بین ریاض و تهران می‌انجیگری کند.  
وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «عبدالرضا رحمانی‌فضلی»، همتای ایرانی‌اش در تهران گفت: «محمد بن‌سلمان، به طور رسمی از وی خواسته است برای مهار تنش بین دو کشور، بین ایران و عربستان سعودی می‌انجیگری کند. همچنین، محمد بن‌سلمان پیش‌تر نیز چنین درخواستی را از حیدر العبادی مطرح کرده بود.»  
الأعرجی افزود: «دیدگاه ایران را به طرف سعودی ابلاغ کرده و گفته است که نخستین گامی که می‌تواند سبب کاهش تنش بین تهران و ریاض شود، احترام ریاض به حجاج ایرانی و بهترین رفتار با آن‌هاست و اینکه اجازه دهد آن‌ها قبرستان بقیع را زیات کنند.»  
وزیر کشور عراق با بیان اینکه عراق بر ضرورت وجود روابط دوستی بین ایران و عربستان تاکید می‌کند؛ زیرا سبب تقویت امنیت در منطقه می‌شود، گفت: «طرف سعودی وعده داده است که این کار را انجام دهد و گفته است که قبرستان بقیع اکنون به روی حجاج ایرانی باز است.»  
 


یک شنبه 22 مرداد 1396 - 16:40:13