اینجا الفوعه و کفریاست، نماد مظلومیت شیعه در سوریه+عکس

جمعه 20 مرداد 1396 - 12:57:6
اینجا الفوعه و کفریاست، نماد مظلومیت شیعه در سوریه+عکس

دمشق- الکوثر: بر اساس گزارش منابع خبری تروریست‌های تکفیری مخزن آب دو روستای شیعه‌نشین در استان ادلب سوریه را هدف قرار دادند و ساکنان روستا را با فاجعه‌ای انسانی مواجه ساخته‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دو شهرک شیعه‌نشین «الفوعه» و «کفریا» در حومه شمالی«ادلب» واقع در شمال سوریه قرار دارد.

بیش از 6 سال است که دو شهرک مزبور درگیر جنگ و ویرانگری شده است. تروریست‌های مسلح «جیش الفتح» از سال 2015 این دو روستا را به طور کامل محاصره کرده و ساکنان بی‌دفاع آن را آماج حملات موشکی و توپخانه‌ای قرار داده و از رسیدن هرگونه کمک‌های غذایی و پزشکی به آن جلوگیری می‌کنند.

بر اساس گزارش‌های خبری از سوریه، در نتیجه حملات موشکی، توپخانه‌ای و خمپاره‌ای تروریست‌ها، صدها تن از کودکان و زنان محاصره شده در این شهرک به طور مظلومانه جان سپرده‌اند.

جدیدترین خبرها از تحولات این دو شهرک حاکی از آن است که تروریست‌ها تنها مخزن آب این دو شهرک را نیز هدف حمله قرار داده اند که در نتیجه آن ساکنان آن با فاجعه انسانی مواجه خواهند شد.

گزارش‌های رسیده از دو شهرک شیعه نشین حکایت از آن دارد که ساکنان این دو شهرک با آب باران و علف‌های حومه مزارع و خیابان‌ها برای زنده ماندن تلاش می‌کنند و جامعه بین‌الملل مدعی حقوق بشر نیز چشمان خود را بر این فاجعه انسانی بسته است.

هیچ دارو و تجهیزات درمانی نیز در این شهرک‌ها دیگر پیدا نمی‌شود و هر روز کودکان بر اثر بیمارهایی که فراگیر شده مظلومانه جان می‌دهند و قلب هر انسانی را جریحه دار می‌کنند.

همچنین، بر اساس گزارش رسانه‌های مختلف و منابع سوری، 90 درصد این دو شهرک‌ها نابوده شده است  و حتی سرپناهی برای در امان بودن زنان و کودکان از حملات بی وقفه تروریست‌ها وجود ندارد.

 

 

 


جمعه 20 مرداد 1396 - 12:56:57

عکسهای بیشتر :