دیدار دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و عزت رشق، عضو سیاسی حماس

دو شنبه 16 مرداد 1396 - 18:33:45
دیدار دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی و عزت رشق، عضو سیاسی حماس

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر استمرار مبارزه در سرزمین های اشغالی فلسطین به عنوان تنها راه نجات تاکید دارند.

تهران- الکوثر: علی اکبر ولایتی عصر دوشنبه در دیدار عزت رشق، عضو سیاسی حماس و مسئول ارتباطات و هیئت همراه گفت : به هیئت بلندپایه جنبش حماس که یک مجموعه مبارز و پیشتاز و پرچمدار مبارزه در صحنه فلسطین و سرزمین های اشغالی است خوشامد می گوییم.

به گزارش شبکه الکوثر، ولایتی با بیان اینکه به شما بابت پیروزی اخیرتان در انتخابات جدید فلسطین که نیروهای مقاومت پیروز واقعی آن بودند تبریک می گوییم، تصریح کرد: موضع جمهوری اسلامی ایران از زمان حضرت امام خمینی (ره) و حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، از زمان آغاز حرکت امام راحل برای نجات کشور از دست استکبار و استعمار این بود که کل جهان اسلام و منطقه را از خطر رژیم صهیونیستی برحذر داشته بودند.

ولایتی افزود: کمک به فلسطینی ها براساس نظر حضرت امام (ره) قبل از پیروزی انقلاب شروع شد و بعد از انقلاب هم نمایندگی رژیم صهیونیستی را بستند و محل آن را به سفارت فلسطین اختصاص دادند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: از سال های 1961 و 1962 که حضرت امام (ره) اولین اعلامیه ها را دادند در آن زمان مسلمانان را از خطر رژیم صهیونیستی برحذر داشتند و کمک به فلسطین را توصیه کردند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره بر استمرار مبارزه در سرزمین های اشغالی فلسطین به عنوان تنها راه نجات فلسطینی ها تاکید داشتند و تا آنجا که جمهوری اسلامی ایران در توان داشته، به مردم مظلوم و مبارزان فلسطینی کمک کرده است.

ولایتی گفت: ما از مواضع اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و مواضع انقلابی او کاملا حمایت می کنیم.

وی افزود: ایشان در طول عمر مبارزات خود همواره صداقت و صلاحیت خود را نشان داده است. اداره کردن غزه و فلسطین با این شرایط سخت کار آسانی نیست ولی وی همواره در خط مقدم جبهه در مبارزه با صهیونیست ها و حامیانشان بوده و این امری است که مورد حمایت جمهوری اسلامی است.

ولایتی خاطرنشان کرد: از اینکه شما به نمایندگی از حماس برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده اید تشکر می کنیم و این نشاندهنده روابط صمیمانه و گرم بین حماس و جمهوری اسلامی است.

عزت رشق، عضو سیاسی حماس و مسئول ارتباطات با ابراز خرسندی از شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور گفت: درودهای آقای هنیه را به شما ابلاغ می کنم. ایشان دوست داشت که خود در این مراسم شرکت می کرد.

وی ادامه داد: شرکت ما در این مراسم برای بیان مراتب قدردانی ما از نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین است.

رشق افزود: نقش حمایت ایران از ملت فلسطین و مقاومت آن، بسیار مهم و قابل تقدیر و سپاس است چراکه این نقش در پایداری و مقاومت ملت فلسطین بسیار موثر بوده است.


دو شنبه 16 مرداد 1396 - 18:32:2