بشار اسد: نقاط ضعف کشورهای عربی یکسان است

دو شنبه 16 مرداد 1396 - 17:19:57
بشار اسد: نقاط ضعف کشورهای عربی یکسان است

دمشق- الکوثر: رئیس جمهور سوریه با اشاره به توطئه‌های بیگانگان علیه این کشور تاکید کرد توطئه‌ها علیه کشورهای عربی یکسان است و سطح هوشیاری مردمی در این خصوص نیز ارتقاء یافته است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هیئتی پارلمانی متشکل از نمایندگی از برخی احزاب تونسی به ریاست خانم «مبارکه البراهمی» با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، بشار اسد تاکید کرد سفر هیئت‌های جمهوری تونس در سطوح مختلف مردمی و پارلمانی به سوریه بیانگر تحرک و پویایی در داخل جامعه تونس است. این سفر‌ها برای انجام گفت‌وگو و اطلاع از واقعیت اوضاع در سوریه بسیار حائز اهمیت است.

رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: کشورهای عربی دارای نقاط ضعف مشابهی هستند. توطئه‌های بیگانه علیه کشورهای عربی نیز به یک شکل، اما با عنوان‌ها و اسامی مختلف صورت می‌گیرد. سطح هوشیاری و آگاهی مردم به این توطئه‌ها بسیار ارتقاء یافته است؛ از این رو، نقش پارلمان‌های عربی برای تبادل تجربه و ایجاد فضای گفت‌وگو نه فقط درباره شرایط موجود بلکه درباره آینده امری اساسی است؛ زیرا مداخله بیگانه با هدف تغییر ماهیت ما و تجزیه ما به طایفه‌ها و گروه‌های کوچک ادامه خواهد داشت.

اعضای هیئت پارلمانی تونس نیز در این دیدار تاکید کردند که با این هدف به سوریه سفر کرده‌اند تا موضع ملت تونس را در حمایت از ملت سوریه- که با وجود حمایت‌های همه‌جانبه از حملات تروریستی ایستادگی کرده است- به اطلاع آن‌ها برسانند.

این هیئت، همچنین با ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. المعلم در این دیدار بر ضرورت و اهمیت توسعه روابط پارلمانی بین دو کشور و ارتقاء سطح روابط تاریخی بین دو کشور تاکید کرد و گفت سوریه در جنگ علیه تروریسم تکفیری که مورد حمایت کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی است، مستمر است.


دو شنبه 16 مرداد 1396 - 17:19:48