واکنش قطر به مصافحه ظریف وعادل الجبیر

چهار شنبه 11 مرداد 1396 - 19:0:33
واکنش قطر به مصافحه ظریف وعادل الجبیر

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه قطر به مصافحه و دیدار محمدجواد ظریف، با همتای سعودی‌اش، در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول واکنش نشان داد.

«محمد بن‌عبدالرحمن آل‌ثانی»، به مصافحه و دست‌دادن محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با «عادل الجبیر»، همتای عربستانی‌اش، واکنش نشان داد و این مسئله را «مسئله خاص دو کشور» دانست و گفت کشورش در روابط دوجانبه کشورها دخالت نمی‌کند و دیگر کشورها نیز نباید در روابط دوجانبه قطر با دیگران دخالت کنند.

وزیر امور خارجه قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای ایتالیایی‌اش در دوحه گفت: «مصافحه وزیر امور خارجه عربستان با همتای ایرانی‌اش مسئله خاص خود آن‌هاست. قطر درباره روابط دوجانبه کشورها نظر نمی‌دهد، همان‌طور که از دیگران نیز خواسته می‌شود که در روابط دوجانبه قطر با دیگر کشورها وارد نشوند.»

وی درباره اینکه عربستان از یکسو از قطر می خواهد سطح روابط خود را با ایران کاهش دهد و از سوی دیگر نیز وزیر امور خارجه آن با همتای ایرانی اش مصافحه می‌کند و آیا این بیانگر تناقض در سیاست های ریاض نیست گفت: «درباره تناقض باید بگویم که در این بحران [بحران داخلی شورای همکاری] ابعاد مختلف آن نمایان شد و منحصر به دست‌دادن و از این دست مسائل نیست.»

منبع: آناتولی


چهار شنبه 11 مرداد 1396 - 19:0:26