سه موشکی که آمریکا را به وحشت انداخت

دو شنبه 9 مرداد 1396 - 11:30:15
سه موشکی که آمریکا را به وحشت انداخت

تهران-الکوثر: روزنامه عرب‌زبان با اشاره به تهدید و ارعاب آمریکا علیه کشورهای دیگر اعلام کرد موشک‌های ایران، کره شمالی و یمنی‌ها قدرت مستضعفان در برابر مستکبران جهانی است.

روزنامه «رأی الیوم» سرمقاله خود را نگرانی‌ها و تهدیدهای آمریکا علیه کشورهای دیگر و هراس آن از قدرت موشکی ایران و کره شمالی اختصاص داد و نوشت: سه موشکی که شلیک آن‌ها سبب‌ساز نگرانی آمریکا و متحدان غربی آن شد؛ زیرا شلیک این موشک‌ها پیامدهای راهبردی بر توازن قدرت دارد. نخستین موشک از این سه موشک از یمن به طرف شهر «ملک فهد» در طائف واقع در شمال شهر مکه مکرمه شلیک شد که از نوع موشک «برکان-1» بود. دومین موشکی که سبب بیم و هراس آمریکا شد موشک ماهواره‌بر ایرانی بود که ماهواره‌ای را در فاصله 500 کیلومتری از سطح زمین قرار داد. سومین موشک نیز موشک قاره‌پیمایی بود که کره شمالی با موفقیت آزمایش کرد و «کیم جونگ اون»، رئیس این کشور، شخصا بر آن نظارت داشت.

آمریکا با اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه شش شرکت ایرانی به این اقدام ایران واکنش نشان داد و با برگزاری رزمایش نظامی مشترک با متحد خود کره  جنوبی نیز به اقدام کره شمالی واکنش نشان داد و اعلام کرد که به دنبال اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ است.

کره شمالی اما به این تهدیدهای آمریکا واکنش نشان نداد و البته به تهدیدهای پیشین آمریکا نیز توجهی نکرده بود و به آزمایش موشکی خود ادامه داده است. گیم جون اون، رئیس کره شمالی، که شخصا بر آزمایش این موشک نظارت داشت اعلام کرد «آمریکا در تیرس موشک‌های ما قرار دارد». این جمله او پاسخ دندان‌شکنی به آمریکا بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در واکنش به ایران اعلام کرد تهران به برنامه‌های موشکی خود با قدرت ادامه خواهد داد و اعلام کرد برنامه‌های نظامی و موشکی در چارچوب سیاست داخلی ایران است و دیگران حق دخالت و اظهار نظر در آن را ندارند.

شلیک این سه موشک، عامل بازدارندگی راهبردی ایجاد کرده است که چه‌بسا معادلات قدرت را تغییر دهد و به خودکامگی آمریکا و متحدانش پایان دهد و به نوعی موفقیتی برای مستضعفان جهان در برابر استکبار آمریکا به شمار می رود که چه بسا برای بسیاری از جمله عرب‌ها و مظلومات، تحول خوبی باشد.

منبع: رأی الیوم

 

 


دو شنبه 9 مرداد 1396 - 11:30:0