هزینه خوشگذرانی پادشاه عربستان در مغرب

یک شنبه 8 مرداد 1396 - 12:26:55
هزینه خوشگذرانی پادشاه عربستان در مغرب

تهران- الکوثر: مطبوعات مغرب از میلیون‌ها دلار هزینه پادشاه عربستان سعودی و هیئت همراه او در سفر تفریحی پادشاه به یکی از شهرهای ساحلی این کشور خبر دادند.

به نوشته روزنامه «الأخبار» مغرب، «سلمان بن‌عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی در کاخ «أشقار» در شهر ساحلی طنجه اقامت می‌کند. برای هیئت همراه او نیز بیش از 800 اتاق در پنج هتل پنج ستاره در این شهر ساحلی رزرو شده است.

به نوشته این روزنامه، میانگین قیمت اقامت یک شب برای هریک از اتاق های این هتل ها 300 دلار است که به این صورت هزینه هیئت همراه پادشاه عربستان سعودی برای هر یک شب 240 هزار دلار است.

به نوشته روزنامه یادشده، هیئت همراه پادشاه عربستان همچنین 170 خودروی ویژه اجاره کرده است که اجاره هر دستگاه خودرو برای یک روز 423 دلار در روز است که جمع هزینه برای این خودروها 72 هزار دلار در روز خواهد بود.

بر این اساس، هزینه اقامت پادشاه و هزینه اجاره خودورهای هیئت همراه حدود 312 هزاردلار در روز تخمین زده می شود. پادشاه یک ماه در این تعطیلات خوداهد بود و به این ترتیب هزینه او و هیئت همراهش نزدیک به 9 میلیون و 360 هزار دلار خواهد شد.

به نوشته این روزنامه، هزینه های دیگر هیئت همراه پادشاه به این رقم اضافه نشده است. همچنین  خودروهای تفریحی دیگر نیز به ارزش 158 دلار در روز  اجاره شده است.

پادشاه عربستان 24 ژوئیه کنونی به همراه هیئت همراه بسیار بزرگ عازم سپری کردن تعطیلات یک ماهه به مغرب شد.

منبع: الاخبار مغرب


یک شنبه 8 مرداد 1396 - 12:26:46