آخرین خبرها از درون دربار عربستان:

جدال بن‌سلمان با پرنفوذترین شاهزاده سعودی

پنج شنبه 5 مرداد 1396 - 11:0:3
جدال بن‌سلمان با پرنفوذترین شاهزاده سعودی

تهران- الکوثر: آخرین خبرها از درون دربار پادشاه عربستان سعودی حاکی است پس از بن‌نایف ولیعهد پیشین، این بار دو تن از پرنفوذترین اعضای خاندان آل سعود هدف بعدی پسر پادشاه عربستان سعودی هستند.

اوضاع در داخل دربار پادشاه عربستان سعودی پس از تصمیم‌های 22 ژوئن 2017 که سبب سرنگونی محمد بن نایف، ولیعهد پیشین، از سمت ولیعهدی و انتصاب محمد بن سلمان، پسر پادشاه عربستان، به این سمت شد، همچنان بحرانی است.

جدیدترین خبرهای که از دربار پادشاه عربستان به بیرون درز کرده حاکی از آن است که «محمد بن‌سلمان» تحرکاتی را برای جراحی جدید در داخل مخالفان آغاز کرده است که مبتنی بر سرنگون کردن «متعب بن عبدالله»، پسر پادشاه پیشین، از ریاست  نیروهای گارد ملی عربستان سعودی است. متعب دومین فرد قدرتمند در داخل خاندان آل سعودی است که در داخل گارد ملی پرنفوذترین فرد به شمار می رود.

افشاگر رازهای مگوی آل سعود که در شبکه‌های اجتماعی با نام مستعار «مجتهد» خبرهای پشت‌پرده دربار سعودی را افشا می‌کند این بار از تلاش‌های محمد بن‌سلمان، پسر پادشاه عربستان سعودی که اخیرا به سمت ولیعهدی منصوب شده است، خبر داد که بن سلمان تلاش می‌کند او را برکنار و پسرش را به جای او منصوب کند.

بر اساس گزارش مجتهد، متعب بن‌عبدالله پس از فشارهای بن‌سلمان به «احمد بن‌عبدالعزیز»، برادر پادشاه عربستان سعودی و وزیر کشور اسبق این کشور، پناه برده و به او درباره اقدامات ناپخته بن‌سلمان شکایت برده است که وی در پاسخ به او گفته است که خود نگران این است که در حبس خانگی قرار گیرد.

منبع: عربی21


پنج شنبه 5 مرداد 1396 - 10:59:54