اتهام قطر از نظر مقام اماراتی

دو شنبه 26 تیر 1396 - 10:14:42
اتهام قطر از نظر مقام اماراتی

تهران- الکوثر: یک مقام اماراتی گروه مقاومت فلسطین (حماس) را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و قطر را به حمایت از این گروه‌ها متهم کرد.

«یوسف العتیبه»، سفیر امارات عربی متحده در آمریکا، به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» که اعلام کرده بود هک پایگاه‌های رسانه‌های رسمی قطر با حمایت و سازماندهی امارات صورت گرفته است، واکنش نشان داد.

این مقام اماراتی گزارش روزنامه آمریکایی را «دروغ» توصیف و اعلام کرد: «امارات هیچ نقشی درباره هک ادعایی که درباره آن سخن گفته می شود، نداشته است.»

سفیر امارات افزود: «واقعیت این است که رفتارهای قطر مبتنی حمایت مالی و پشتیبانی از تندروها از طالبان گرفته تا حماس و قذافی و تحریک خشونت و تندروی و برهم زدن ثبات با همسایگان است.»

پیشتر، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا، گزارش داده بود که امارات عامل و حامی هک پایگاه‌های رسانه‌های دولتی قطر است و سخنان منسوب به «تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر را نیز این کشور ترتیب داده است.

پیش از این نیز سفیر عربستان سعودی در الجزایر، در یک برنامه تلویزیونی حماس را یک گروه تروریستی توصیف کرده بود که این سخنان وی با واکنش گسترده مردم الجزایر و احزاب این کشور مواجه شد، به گونه‌ای که احزاب بزرگ الجزایری خواستار احضار سفیر سعودی به وزارت امور خارجه کشورشان شدند.

منبع: اسپوتنیک عربی


دو شنبه 26 تیر 1396 - 10:13:1