انتقاد شدید سناتور آمریکایی ازعربستان

جمعه 23 تیر 1396 - 10:20:22
انتقاد شدید سناتور آمریکایی ازعربستان

باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا از عربستان به علت حمایت از تروریسم به شدت انتقاد کرد وگفت: حمایت عربستان از تروریسم بیشتر از قطر است اقدامات عربستان درقبال قطر اشتباهی بزرگ ازطرف محمدبن سلمان بوده این خطایی ناشیانه و بدلیل تازه کار بودن اوست.

تهران- الکوثر:  رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با گسترده توصیف کردن حمایت رژیم سعودی از ترورویسم ، از عربستان به علت حمایت از تروریسم به شدت انتقاد کرد.
 باب کورکر از ولیعهد عربستان سعودی برای محاصره قطر انتقاد و تأکید کرد حمایت مالی عربستان سعودی از افراط گرایی بسیار بیشتر از قطر است و حمایت مالی قطر از تروریسم در برابر حمایت مالی سعودیها بسیار اندک به چشم می آید.
باب کورکر گفت من از کاری که عربستان سعودی انجام داده بسیار ناامید شده ام به ویژه که این کار پس از اجلاسی مهم انجام شد و در جریان آن اجلاس همه دور هم جمع بودند. به نظر من این اشتباهی بزرگ از طرف ولیعهد سعودی است، کسی که فکر می کنم می تواند آینده عربستان سعودی باشد. در این مورد فکر می کنم او اشتباهی ناشیانه و ناشی از تازه کار بودن مرتکب شده است. در هر حال من از اعضای کمیته می خواهم کمی دقت کنند و ببینند که میزان حمایت عربستان سعودی از تروریسم به اندازه ای است که حمایتهای قطر از تروریسم در برابر آن ناچیز به نظر می رسد و ذره ای بیش نیست. بنابراین این فرصتی برای ماست تا از همه آنها یعنی بحرین، امارات و دیگران بخواهیم حمایت از تروریسم را متوقف کنند.


جمعه 23 تیر 1396 - 10:20:17

عکسهای بیشتر :

دسته بندی :