علی عبدالله صالح:

عربستان عامل انتشار وبا در یمن

یک شنبه 18 تیر 1396 - 10:18:8
عربستان عامل انتشار وبا در یمن

تهران- الکوثر: رئیس جمهور پیشین یمن فاش کرد که عربستان سعودی با استفاده از سلاح‌های ممنوع در سطح بین‌الملل عامل انتشار بیماری وبا در کشورش است.

علی عبدالله صالح ، با اشاره به اینکه آمریکا، اسرائیل و انگلیس از ائتلاف عربستان سعودی در کشتار مردم یمن حمایت می‌کنند تاکید کرد: این ائتلاف به کشتار کودکان ما و ویران کردن خانه های ما مشغول است.

رئیس حزب کنگره مردمی یمن افزود : ائتلاف عربستان با به کارگیری سلاح های مخرب مانند بمب های خوشه ای و بمب‌های «ترموباریک» (گرما فشاری) با قدرت انفجاری بسیار زیاد، آثار زیانباری برای مردم یمن ایجاد کرده است.

یادآور می شود سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل هفته گذشته از افزایش تعداد جانباختگان شیوع وبا در یمن به 1500 مورد خبر داد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن در کنفرانس مطبوعاتی در صنعا اعلام کرد تعداد مواردی که مشکوک به ابتلا به وبا هستند تا 30 ژوئن به 246 هزار نفر رسیده است.

سازمان بهداشت جهانی یک تیم اورژانس متشکل از تعدادی پزشک، پرستار و امدادگر را برای جبران کمبود شدید کادر پزشکی مناسب و تخریب زیرساخت های بهداشتی یمن تشکیل داده است،

بخش بهداشت و درمان یمن در نتیجه 27 ماه حمله مستمر یه این کشور به سرکردگی عربستان به شدت آسیب دیده است.

با گذشت بیش از دو سال از جنگ ائتلاف عربستان سعودی علیه یمن، بیش از 50 درصد از بیمارستان های و مراکز بهداشتی و درمانی یمن از کار افتاده اند.

منبع: روسیا الیوم


یک شنبه 18 تیر 1396 - 10:15:47