یاوه گویی سران اسرائیل درباره پاسخ به «وعده صادق 2» ناشی از چیست؟/ بخش دوم

جمعه 27 مهر 1403 - 16:0:0
یاوه گویی سران اسرائیل درباره پاسخ به «وعده صادق 2» ناشی از چیست؟/ بخش دوم

هر نوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به دلیل وسعت جغرافیایی این کشور تاثیر چندانی نخواهد داشت. از سوی دیگر به دلیل فاصله ی زیاد و نیاز هواپیماها به سوخت گیری هوایی و غیره، این ماموریت را به شدت دشوار می کند. لذا گروه های مقاومت دست برتر را خواهند داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گزینه های پاسخ اسرائیل به ایران با توجه به اظهارات و تهدیدهای اسرائیلی-آمریکایی در موارد ذیل بررسی می شود:

بیشتــر بدانیــد:

یاوه گویی سران اسرائیل درباره پاسخ به «وعده صادق 2» ناشی از چیست؟/ بخش اول

فتنه «جنگ منطقه‌ای» با تدبیر ایران در نطفه خفه شد

  • اول: گزینه ی حمله به تاسیسات نفتی ایران اگر اسرائیل گزینه ی حمله به تاسیسات نفتی ایران را انتخاب کند، ایران ابتدا به تمام تاسیسات سریع سوز و معدود اسرائیل، و سپس به سکوها و منابع انرژی اسرائیل در دریا حمله خواهد کرد.

همچنین پیش بینی می شود تمامی تاسیسات کشورهای حامی اسرائیل در منطقه زیر بمباران قرار گیرد. رهبران مقاومت (بیانیه ی ابوعلی العسکری) نیز به این موضوع اشاره کردند. لذا جهان پس از این انتخاب اسرائیل وارد یک بحران انرژی جدید خواهد شد که آثار بحران جنگ روسیه و اوکراین را مضاعف می کند.

  • دوم: گزینه ی حمله به تاسیسات اتمی ایران اگر اسرائیل حمله به سایت های رآکتورهای هسته ای ایران را انتخاب کند، با دو مشکل روبرو خواهد شد:
  • الف: اینکه نمی تواند بر این سایت ها تاثیر چندانی بگذارد. زیرا این تاسیسات برای مقابله با سلاح های پیشرفته طراحی و ساخته شده و در مکان هایی پراکنده و دارای شرایط پیچیده ی جغرافیایی قرار دارند و بسیاری از آنها در عمق 100 متری زمین قرار دارند.
  • ب: انتخاب این گزینه، به ایران این حق را می دهد که رآکتور دیمونا را هدف قرار دهد. شایان ذکر است که موشک های ایرانی دو مرتبه از روی این تاسیسات عبور کرده اند و به دلیل اینکه در سال 1958 تاسیس شده و بازسازی نشده، فرسوده است. لذا هر گونه بمباران آن مکان باعث نشت تشعشعات به تلاویو خواهد شد.
  • سوم: گزینه ی حمله به ساختمان ریاست جمهوری یا محل اقامت آیت الله خامنه ای [دام ظله] رهبر جمهوری اسلامی ایران (که در شبکه ی 12 اسرائیل مطرح شده بود)اگر اسرائیل چنین حمله ای را انتخاب کند، بی تردید نهادهای رسمی ایران در تهران،  تحت حفاظت شدید نظامی قرار دارند و ایران می داند که در جنگ است و می داند چگونه از مقامات و رهبران خود محافظت کند. در مورد هدف قرار دادن مقر مقام معظم رهبری، اگر تلاویو این گزینه را انتخاب کند، به دلیل جایگاه والای رهبر ایران در سطح جهان اسلام، اسرائیل را به هلاکت کشانده است. بخصوص اینکه پاسخ ایران به شدت کوبنده و با هدف پایان دادن به حیات اسرائیل انجام خواهد شد.
  • چهارم: هدف قرار دادن کشورهای محور مقاومت (سوریه، عراق، یمن) (که این گزینه توسط وزیر دفاع اسرائیل مطرح شد).
  • الف: این اقدام نشان دهنده ی ضعف اسرائیل است، به این دلیل که ایران از خاک خود حمله کرده است نه از خاک کشوری دیگر، لذا اسرائیل هم باید به خاکی حمله کند که موشک ها از آن شلیک شده اند.
  • ب: در صورت این اقدام، اسرائیل باید ارتش‌های رسمی کشورهای هدف ر ا به دشمنان خود اضافه کند. زیرا حمله به خاک این کشورها به معنای نقض حاکمیت آنهاست.
  • پنجم: حمله به اماکن نظامی ایراناین گزینه به نفع اسرائیل نیست. زیرا سایت‌های نظامی ایران همیشه آماده ی هرگونه حمله هستند و با توجه به تعداد زیاد و پراکندگی جغرافیایی این سایت‌ها، تاثیر حمله ی اسرائیل محدود خواهد بود.از سوی دیگر اسرائیل باید منتظر پاسخ به تمام سایت‌های نظامی خود باشد، چه آن‌هایی که در حمله های وعده صادق 1و2 هدف قرار گرفتند، و چه سایت هایی که هدف حملات قبلی نبوده اند.

لذا پاسخ ایران، باعث تضعیف توانایی های اسرائیل در شرایط جنگی می شود و در نهایت، گروه های مقاومت دست برتر را خواهند داشت.

هر نوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران، به دلیل وسعت جغرافیایی این کشور ( 1.648.000 کیلومتر مربع) تاثیر چندانی نخواهد داشت. از سوی دیگر به دلیل فاصله ی زیاد از فلسطین اشغالی تا داخل ایران و نیاز هواپیماها به سوخت گیری هوایی و غیره، این ماموریت را به شدت دشوار می کند.

ادامه دارد...


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 27 مهر 1403 - 14:45:7

دسته بندی :