یاوه گویی سران اسرائیل درباره پاسخ به «وعده صادق 2» ناشی از چیست؟/ بخش اول

جمعه 27 مهر 1403 - 15:0:0
یاوه گویی سران اسرائیل درباره پاسخ به «وعده صادق 2» ناشی از چیست؟/ بخش اول

دكتر محمود الهاشمى كارشناس مسائل راهبردى عراق در یادداشتی نوشت: اسرائیل توانایی لازم برای پاسخ به حمله ی «وعده صادق2» را ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  اسرائیل به طور گسترده در مورد حمله احتمالی خود به ایران به عنوان پاسخی به حمله ایران در عملیات وعده صادق2 در اول اکتبر سال جاری صحبت کرده است. ادبیات جنگی اقوام باستانی می گوید «هر که در مورد انتقام خواهی زیاد حرف بزند، انتقام نمی گیرد» و همچنین «از پنهان کننده ی انتقام بر حذر باش»!

ما معتقدیم که زیاده گویی های رهبران اسرائیل، چه نظامی و چه سیاسی، در خصوص حتمی بودن حمله به ایران،

- اولاً ناشی از تلاش برای بازگرداندن اعتماد شهروندان این کشور است که دهه‌ها باور کرده بودند که «ارتش اسرائیل شکست ناپذیری دارد»،

- و از سوی دیگر ناشی از نگرانی شدید آنها از گزینه های پاسخ به ایران و پیامدهای این پاسخ است.اسرائیل در حال حاضر شرایط سختی را می گذارند.

بیشتــر بدانیــد:

فتنه «جنگ منطقه‌ای» با تدبیر ایران در نطفه خفه شد

یحیی سنوار مغز متفکر عملیات «طوفان الاقصی» کیست؟

بارزترین دلایل آن عبارتند از:

١- اسرائیل یک سال است که درگیر جنگ مستقیم با جبهه‌های مقاومت است و به سختی می‌توان دشمن مستقیمی را به این جبهه ها اضافه کند که دارای قابلیت‌های نظامی بزرگی است و تا کنون از محورهای مقاومت پشتیبانی کرده و می تواند این پشتیبانی را افزایش دهد و منابع قدرت مادی و معنوی را به آنها بیافزاید.

2- اسرائیل قبلاً تجربه کرده است که ایران به هر حمله‌ای پاسخ می‌دهد، حتی اگر مستقیماً در خاک ایران نباشد. همانطور که در مورد وعده صادق 1، حمله ی ایران در پاسخ به حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران در سوریه بود.

3- ایران برای پاسخ دادن عجله نمی کند، بلکه زمان دقیقی را انتخاب می کند که در آن بیشترین آسیب را به دشمن خود وارد کند، همانطور که در وعده صادق2 اتفاق افتاد. این حمله دو ماه پس از ترور شهید هنیه و پس از ترور سید نصرالله انجام شد و حملات رژیم صهیونیستی به لبنان انجام شد، و توانست جبهه ی حزب الله را در برابر رژیم صهیونیستی تقویت کند، و در عین حال توازن قدرت را بازسازی کرده و اسرائیل را از نظر نظامی و سیاسی شوکه کرد.

4- هر گونه شکست در اقدامات تل اویو باعث سقوط دولت جناح راست و معرفی اعضای آن به دادگاه می شود.

ادامه دارد...


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


جمعه 27 مهر 1403 - 14:31:6