پس از غزه و لبنان، آیا نوبت به یمن هم می رسد؟

پنج شنبه 26 مهر 1403 - 12:0:0
پس از غزه و لبنان، آیا نوبت به یمن هم می رسد؟

علی احمد الدیلمی، دیپلمات یمنی در یادداشتی نوشت: محیط پیرامونی یمن با شرایط لبنان و سوریه به دلیل مسافت و ماهیت سرزمینی و جغرافیایی متفاوت است، اما آنچه نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی در غزه، ضاحیه جنوبی بیروت و دمشق اتفاق افتاد، این هشدار را می‌دهد تکرار چنین سناریویی در صنعا و یمن بعید نیست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  با توجه به تحولات جدید منطقه به ویژه پس از افزایش جنگ در لبنان و احتمال گسترش آن تا سطح جنگی همه جانبه در منطقه، درباره آینده یمن سؤال مطرح می شود، آیا عربستان سعودی و امارات متحده عربی بار دیگر به دنبال مداخله نظامی خواهند بود تا صحنه داخلی یمن را بازترسیم کنند یا اینکه کشور وارد اختلافات داخلی و مداخلات سیاسی خارجی خواهد شد و طرف های مداخله گر ترجیح می دهند تحولات را از دور رصد کنند؟
معتقدم موضوع مداخله نظامی مستقیم و یکجانبه عربستان و امارات نمی تواند در تحولات یمن مؤثر باشد، اما شاید عربستان سعودی با مشارکت سازمان ملل متحد و سایر کشورهایی که منافع عمده ای در یمن دارند و به دنبال حل و فصل تنش ها هستند، وارد مداخله سیاسی و مقابله با تهدیدات نظامی یمن در دریای سرخ شوند.

بیشتــر بدانیــد:

طرح «خاورمیانه جدید»، اسرائیل را در آتش «مقاومت» می سوزاند

وحشی گری صهیونیست ها جهانی را در حیرت فرو برد!

ممکن است در آینده با سناریوهای جدیدی مواجه باشیم و باید خود را از قبل آماده کنیم. آنچه چشم انداز آینده نگرانه را تقویت می کند، انتشار برخی اخبار در زمینه فراهم شدن مقدمات تحولی سیاسی در داخل یمن است. دیگر جنگ ها ماهیت واقعی نخواهند داشت و قدرت بازدارندگی در ارتش و نیروهای مسلح ما وجود دارد.
 
نباید از نظر دور داشت محیط پیرامونی یمن با شرایط لبنان و سوریه به دلیل مسافت و ماهیت سرزمینی و جغرافیایی متفاوت است، اما آنچه نسبت به تهدیدات رژیم صهیونیستی در غزه، ضاحیه جنوبی بیروت و دمشق اتفاق افتاد، این هشدار را می دهد تکرار چنین سناریویی در صنعا و یمن بعید نیست.

برای مطالعه بیشتر به «راهبرد معاصر» مراجعه کنید.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.

 


پنج شنبه 26 مهر 1403 - 12:57:21