پیامدهای دیدار علمای اهل سنت با رهبر انقلاب

چهار شنبه 28 شهریور 1403 - 21:30:0
پیامدهای دیدار علمای اهل سنت با رهبر انقلاب

آقای محمدحسن الکشمیری، متفکر و پژوهشگر اسلامی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر با اشاره به نقش علمای اسلامی در وخدت و تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر انقلاب مصداقی از وحدت اسلامی است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آقای محمدحسن الکشمیری، متفکر و پژوهشگر اسلامی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر گفت: دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر انقلاب یکی دیگر از مصادیق عمل به وحدت اسلامی است.

وی با اشاره به دیدار اخیر علمای اهل سنت با رهبر انقلاب تصریح کرد: بیانات رهبر انقلاب برگرفته از پیام حضرت امام خمینی رحمه الله علیه است و یکی از برجسته ترین خلاقیت های آن هفته وحدت اسلامی بود که امروزه ما در جهان اسلام به شدت نیازمندیم. در حقیقت وحدت به خلقت اولیه انسان برمی گردد.
وی افزود: خداوند متعال انسان را بر اساس وحدت فطری آفرید و مردم در اصل یک ملت بودند. اما این پرسش مطرح است: دلایل این تفاوت چیست؟ چه کسی پشت این تفاوت است؟ قرآن کریم، اهل بیت علیهم السلام و جمع کثیری از علما و فعالان اسلامی، امت اسلامی را به وحدت و آگاهی و گسترش روحیه تفاهم و تقریب را فرا می خوانند. کتاب وحدت اسلامی در اندیشه امام خمینی (ره) در سال 1386 منتشر شد که امام خمینی (ره) در آن به تبیین اهداف پیام وحدت اسلامی پرداخته است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید.

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید.


چهار شنبه 28 شهریور 1403 - 21:15:7

دسته بندی :