اسرائیل بر سر دوراهی مرگ و حفظ موجودیت

شنبه 24 شهریور 1403 - 11:30:0
اسرائیل بر سر دوراهی مرگ و حفظ موجودیت

سرتیپ عمر معربونی، پژ.هشگر و محقق امور نظامی و راهبردی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر با توجه به بحران داخلی اسرائیل، اظهار کرد: اکنون اسرائیل در دوراهی مرگ و نابودی و حفظ موجودیت خود قرار گرفته است که در نوع خود بی سابقه است.

سرتیپ عمر معربونی، پژوهشگر و محقق امور نظامی و راهبردی در برنامه «قضیة ساخنة» از شبکه الکوثر گفت: دشمن اسرائیلی اکنون در یک دوراهی واقعی و بی سابقه قرار گرفته است. دوراهی مرگ و نابودی و حفظ موجودیت.هشدار واشنگتن نسبت به گسترش جنگ علیه لبنان شاید مؤیدی بر این نظریه باشد که اسرائیل دیگر قادر به ادامه جنگ با جنوب لبنان نیست.

وی افزود افزود: حال که دشمن اسرائیلی نمی تواند به جنگ با جنوب لبنان ادامه دهد، تنها راه خروج اسرائیل از این بن‌بست مرگبار، این است که  باید به آمریکا متوسل شود.

سرتیپ عمر معربونی گفت: بر اساس اطلاعات، دشمن برای پیشروی در لبنان سناریوهایی دارد، که می‌توانیم آن‌ها را توضیح و تفصیل دهیم؛ اما مطمئن هستیم که ارتش اشغالگر نمی‌تواند به هیچ یک از اهداف خود برسد.

وی ادامه داد: در یک مقایسه ساده بین توانمندی های غزه و لبنان، غزه منطقه ای محدود و بدون تپه و دره است و زمین آن هموار است، اما توانست با همه وحشیگری ارتش اسرائیل مقاومت کند مقاومت کند و از ماشین کشتار صهیونیست‌ها عبور کند، با اینکه امکانات مقاومت در غزه محدود است، در سطح نظامی اهمیت استراتژیک ندارد.

در حالی که در لبنان مقاومت در لبنان دارای یک جبهه گسترده و قابلیت‌های متمایز است. جبهه ای که از سوریه می گذرد و ممکن است به ایران برسد لذا هرگونه ماجراجویی در لبنان به شکست اسرائیل و خسارات بزرگ برای آن منجر خواهد شد.


 


شنبه 24 شهریور 1403 - 11:20:8